Hänsynslös bilist orsakade hästens död

(Eskilstuna Kuriren)
- Hoppas du hann dit du skulle. Det gjorde inte min häst, säger Virpi Hellmark i Björkvik, utanför Katrineholm.
Hälsningen riktar hon till den bilförare som i lördags körde in i hästtransporten hennes häst åkte i, sen smet föraren.
Hästen skadades allvarligt vid olyckan och avlivades.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=483821
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Fy vad hemskt. Hoppas att dom på nåt sätt ändå får fast dom där idioterna som körde på transporten.
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Så fort man kommer ut på vägarna har man ju lastbilar 3 meter bakom transporten. Funderar på att tillverka en skylt "Här inne åker en häst. Var vänlig kör inte för nära" Tror ni det skulle hjälpa? Tveksamt.
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

borsalino, tyvärr tror jag att det blir änu värre det finns tyvärr massa sjuka folk som tycker det är jätteroligt att skrämma hästar av någon sjuk andledning, Min häst är inte rädd för att åka transport men hon är väldigtl ättskrämd och orolig så om någon skulle lägga sig bakom och tuta när vi kör henne skulle hon aldrig gå upp i en transport igen, så när vi körse henne och det kom en "rövslickar-idiot" bakom och la sig farligt nära ibak så körde vi in vid en busshållsplats och lät alla som var bakom att köra om sen kunde vi lugnt åka ut igen.
Men jag kan bara inte fatta att det finns såna idioter! hatar sånt folk!
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Helt jäkla sjukt! man blir ju så upprörd å lessen av sånt här :(
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Synd att de inte tog regnummer på bilen som körde in i transporten. Man kan ju hoppas att någon bilist i närheten såg vad som hände. Och man blir ju inte direkt förvånad att de va en sportbil...
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Alltså vilka idioter det finns. Att man bara kan smita när man kört in i en hästtransport. Men jag kan sätta huvet på att den föraren antingen var rattfull eller stenhög.
Att man lägger sig bakom en transport och sen tutar är ju så sjukt så det liknar ingenting. Min häst är inte heller rädd för att åka trp men om nån galning skulle lägga sig bakom och börja tuta tror jag han skulle bli tokig.
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Man blir ju tyvärr inte förvånad!!! Kan inte folk andvända skallen??Stackars häst o ägare!! Hoppas att bilföraren "bara" var chockad så att han /hon har gett sig t känna nu!!:mad:
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Det är förjävligt, jag har inte ord... :cry:
Folk är ju för f** inte kloka nuförtiden!
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

:mad: :mad: :crazy: :cry: :cry:

idioter:mad:

hoppas verkligen att dom åker fast dom j*larna... någon måste ju ha en krockskadad sportbil stående nånstans och någon utomstående kanske reagerar... förhoppningsvis...
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Det råkade min häst ut för när hon skulle åka upp till tandläkararen, det var en lastbil som låg bakom ett tag och det gick inte att gå ut i sidan så när han tillslut kunde köra om så låg han på tutan precis hela vägen om och min häst är definitivt inte den lugna typen:( .

Fast det är ju klart det är ju inget mot det som stod i artikeln:cry:
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Jag hoppas verkligen att dårarna åker fast. Varför är det så svårt att stanna och stå för vad man gjort?
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Det är därför det är så jätteviktigt att ta reg. nr på bilar och lastbilar som inte uppför sig som "sig bör" i trafiken. Som jag skrev i en tråd för några veckor sedan här på buke så vart jag nästan prejad av vägen av en lastbil som prompt skulle köra trots mötande trafik :mad: Den jäkeln fick en anmälan på sig.
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Alltså vilka idioter det finns. Att man bara kan smita när man kört in i en hästtransport. Men jag kan sätta huvet på att den föraren antingen var rattfull eller stenhög.

Eller bara så j*vla feg att man inte vågar stå för det man gjort... risken att åka fast är ju rätt liten om inte den som kört transporten tagit reg. nr tyvärr
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Så fort man kommer ut på vägarna har man ju lastbilar 3 meter bakom transporten. Funderar på att tillverka en skylt "Här inne åker en häst. Var vänlig kör inte för nära" Tror ni det skulle hjälpa? Tveksamt.

Jag och min sambo flyttade våran unghäst häromdagen och hade givetvis bilar alldeles för nära hela tiden. Dock kom vi på att nästa gång vi kör häst skall vi sätta upp en skylt där bak som det står nåt i stil med

" Vill du ha en häströv i knät? Nej, tänkte väl inte det! Håll ordentligt avstånd!!! "


Malin
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Hur:eek: vad tänkte dom på egentligen!! Jävla bilist, så gör man ju inte!!!!
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

De borde anmäla till alla närliggande bilverkstäder.
Bilden måste ju fått ordentligt med skador och behöva repas.

Förjävlgt att det ifnns sådana idioter.
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

det finns så mkt idioter på våra vägar, fan kan dom inte ha respekt?
När jag skulle köra hem min förra häst efter att jag köpt honom va det nån jävel som låg o tryckte oss i baken i nästan två mil. Det fanns hur gott om plats som helst för att kunna köra om, men icke.
Sen när h*n väl bestämde sig för att köra om hängde h*n sig på tutan så det lät som fan hela vägen förbi oss. Tur att man hade en lugn häst i transporten säger jag bara.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (EK) Kommunalrådet Jens Persson (C) anklagas för att ha grävt ned en död häst utan tillstånd. - Nja, det var min sambo som gjorde det...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (EK) I en annons i Eskilstuna-Kuriren stod att läsa: Välkommen till Svenska championatet för den spanska hästen på Näsbyholms Säteri...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: caballus
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) På ett smart sätt har häst*tjejen Pernilla Kylbring lyckat väva samman sitt djurintresse med jobbet som...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Ridläger, träningar, tävlingar, stuguthyrning, ridlektioner, skötsel av ett 30-tal hästar, ungdomsprojekt, skörd...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp