Hänsynslös bilist orsakade hästens död

(Eskilstuna Kuriren)
- Hoppas du hann dit du skulle. Det gjorde inte min häst, säger Virpi Hellmark i Björkvik, utanför Katrineholm.
Hälsningen riktar hon till den bilförare som i lördags körde in i hästtransporten hennes häst åkte i, sen smet föraren.
Hästen skadades allvarligt vid olyckan och avlivades.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=483821
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Herregud.. vet inte vad jag hade gjort om det vart min häst :cry:
Hoppas den dj*veln som körde har riktigt dåligt samvete!
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Vad smart! Vad har artikeln fått för respons där?

Förövrigt kan jag inte förstå hur människor kan ha så lite i huvudet! Dels att de ska köra om till varje pris och dels att de inte kan hålla vettigt avstånd!!
 
Sv: Hänsynslös bilist orsakade hästens död

Så fort man kommer ut på vägarna har man ju lastbilar 3 meter bakom transporten. Funderar på att tillverka en skylt "Här inne åker en häst. Var vänlig kör inte för nära" Tror ni det skulle hjälpa? Tveksamt.

Tillverka en skylt där det står "Sprängmedel" istället och sätt på transporten
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (EK) Kommunalrådet Jens Persson (C) anklagas för att ha grävt ned en död häst utan tillstånd. - Nja, det var min sambo som gjorde det...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (EK) I en annons i Eskilstuna-Kuriren stod att läsa: Välkommen till Svenska championatet för den spanska hästen på Näsbyholms Säteri...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: caballus
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) På ett smart sätt har häst*tjejen Pernilla Kylbring lyckat väva samman sitt djurintresse med jobbet som...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Ridläger, träningar, tävlingar, stuguthyrning, ridlektioner, skötsel av ett 30-tal hästar, ungdomsprojekt, skörd...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp