Hänt något konstigt?

Rosett

Trådstartare
Handlade på 7eleven idag och några timmar efteråt såg jag att jag fått en Pressbyråpåse därifrån. Skuuuumt.

Har ni varit med om något konstigt? Stort eller litet.


:)
 
Sv: Hänt något konstigt?

7-eleven och Pressbyrån tillhör samma koncern, så jättekonstigt är det ju inte. Kanske en felleverans av påsarna bara, och så var deras vanliga påsar slut. Hände oss ibland när jag jobbade på 7-eleven (inte just med påsarna men andra saker) :)
 
Sv: Hänt något konstigt?

Vi återanvänder kassar på mitt jobb, tex såna som personalen haft med sin matlåda i, så man kan råka gå därifrån med både shell, ica och cooppåsar.
 
Sv: Hänt något konstigt?

En gång under en extremt stressig period på jobbet ringde min sjukgymnast. Jag hade talat in ett uppfodrande meddelande på deras telefonsvarare om att de genast skulle kontakta socialtjänsten (jag jobbar där) och mitt jobbnummer... Jag ville ju bara att de skulle ringa upp så att vi kunde boka om tiden, men någon autopilot måste ha slagit till i skallen på mig efter pipet, speciellt eftersom jag aldrig någonsin använder min jobbtelefon privat.

En gång råkade en person i sin mycket formella yrkesroll avsluta samtalet i telefon med mig med "puss och kram". Jag vetinte vem av oss som blev mest chockad.
 
Sv: Hänt något konstigt?

Hahahaha ... det gjorde min gode van, den mycket formelle och propra bankdirektoren till en storkund till banken. :laugh: Avslutade samtalet med, "Puss och kram" alltsa. Sedan ringde han hustrun och sa att de MASTE sluta saga det i telefonen.:D
 
Sv: Hänt något konstigt?

Jag såg något konstigt nyss när jag gick ut med hunden. På sidan av gångvägen, ute i snön, stod en man och hoppade hopprep.
Först tänkte jag att han kanske joggar och kör någon intervallträning men när han var klar vek han ihop hopprepet, stoppade det i fickan och lunkade vidare.

Kanske helt vanligt men jag tycker det var lite roligt att ta ut hopprepet i -8 grader och hoppa lite. Dessutom hade han typ vardagskläder på sig?
 
Sv: Hänt något konstigt?

*kl*
Inte varit med om själv, men när jag körde hem en kväll och lyssnade på radion var det en kille som ringde in till Karlavagnen och berättade följande:

Han och en kompis var ute och gick en vinterkväll i Göteborg när de såg en cyklist närma sig. Killen på cykeln hade varit på en mycket våt fest och de förundrades över att han öht höll sig upprätt på cykeln när han vinglade fram till dem för att fråga om vägen hem. De försökte övertyga honom om att han cyklade åt fel håll, när det i mörkret närmade sig en joggare.

Förbi dem kommer det en karl springandes i snön, iförd solglasögon, jogginskor och ingenting mer! Alla tre är helt tysta av förvåning när joggaren försvinner i mörkret igen. Efter en liten stund vänder sig den överförfriskade killen mot dem igen, och frågar osäkert om de också hade sett honom eller om han såg i syne. :D
 
Sv: Hänt något konstigt?

Min absoluta favorithistoria från Christer är tjejen som fick ett infall att göra en "wet Willie" på en (som jag minns det, okänd) kille när hon var på fest. När hon drog bort tummen från hans öra följde örat med! :eek: Han hade en öronprotes, och hon har aldrig gjort en wet Willie på någon igen ;)
 
Sv: Hänt något konstigt?

Hahahaha ... det gjorde min gode van, den mycket formelle och propra bankdirektoren till en storkund till banken. :laugh: Avslutade samtalet med, "Puss och kram" alltsa. Sedan ringde han hustrun och sa att de MASTE sluta saga det i telefonen.:D

Mitt ex satt och skrev två helt orelaterade mail på jobbet och blev distraherad av något. Vilket resulterade i att kunden har skrev till fick ett mail som avslutades "If you have any queries, please don't hesitate to contact me. I love you."
 
Sv: Hänt något konstigt?

Jag har några batteridrivna ljusslingor. När de varit avslagna över natten och jag tänder dem så lyser de starkare än dagen innan. Verkar som om batterierna laddar upp sig själva nästan. Skumt.

O_o
 
Sv: Hänt något konstigt?

Jag har några batteridrivna ljusslingor. När de varit avslagna över natten och jag tänder dem så lyser de starkare än dagen innan. Verkar som om batterierna laddar upp sig själva nästan. Skumt.

O_o

Precis så är det faktiskt. Ett batteri som får "vila sig" lite återhämtar sig.
 
Sv: Hänt något konstigt?

Nar jag klickade pa den har traden igen nu hamnade jag pa ditt inlagg och sag det for tredje gangen ... och skrattade hogt for tredje gangen.:D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: Rosett
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 076
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: underensten
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp