Här kastas Bygg-Matte av hästen

Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Tuff kille det där.
Bara upp igen liksom.

Det är inte så himla enkelt att sitta kvar alla gånger.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Jag kan inte fatta vad dessa människor ska upp på hästryggen att göra. Jag hatar dessa jippon där hästarna får agera försökskaniner för att dra publik. Att människor vill vara med och stapla runt i typ Let´s dance bryr jag mig inte om men att utsätta hästar för detta är inte just.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Håller med fullständigt. Lära sig dansa är en sak, men att hoppa?? Tar tid få så pass bra balans att man kan följa med en häst över hindret.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Fast tanken är väl (i alla fall förra året) att det ska vara kändisar som faktiskt rider aktivt eller har ridit aktivt, vet inte om de slagit av på detta inför årets tävling.

Det var väl en tjej förra året som red ganska hyffsade klasser?
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

var du i perfekt balans när du hoppade första gångerna? har du aldrig ramlat av? ;) Inget illa menat men ibland får man se saker med glimten i ögat. Tror inte hästarna lider av att bygglovs-matte dunsar lite i sadeln eller ramlar av och det är ju inte så att de smäller upp en 150-bana och rider helt på egen hand, de har ju tränare med i bilden som jag gissar är ansvarstagande och erfaren. Om matte knappt fixar att galoppera så tror jag knappast de skulle låta honom hoppa!

Kul idé men jag förstår inte varför bygglovsmatte ska vara med överallt? känns lite uttjatat :p
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Enligt artiklen är Matte uppvuxen på en hästgård men har inte ridit i någon större utsträckning innan.

Gry och Bengtzing är ryttare även när strålkastarna släcks, så det är ju lite skillnad.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

var du i perfekt balans när du hoppade första gångerna? har du aldrig ramlat av? ;) Inget illa menat men ibland får man se saker med glimten i ögat. Tror inte hästarna lider av att bygglovs-matte dunsar lite i sadeln eller ramlar av och det är ju inte så att de smäller upp en 150-bana och rider helt på egen hand, de har ju tränare med i bilden som jag gissar är ansvarstagande och erfaren. Om matte knappt fixar att galoppera så tror jag knappast de skulle låta honom hoppa!

Kul idé men jag förstår inte varför bygglovsmatte ska vara med överallt? känns lite uttjatat :p

För att han är så grymt snygg :p tiden stannar när han kommer på min tv ;) han skulle gärna få rida med mig :D
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Håller med fullständigt. Lära sig dansa är en sak, men att hoppa?? Tar tid få så pass bra balans att man kan följa med en häst över hindret.

Vad är skillnaden mellan kändis ridningar & nybörjar på ridskolan? de om några dunsar på hästarnas ryggar.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

hahaha - ja ok, han ser ju bra ut - men är han verkligen sååå snygg?? *ler* ;)
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Vad är skillnaden mellan kändis ridningar & nybörjar på ridskolan? de om några dunsar på hästarnas ryggar.

Håller helt med dig, alla har vi väl börjat någonstans.
Tror inte någon här red perfekt första gånen ni satte er i sadeln...eller?
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Det jag menar är att den vanlige ridskoleeleven oftast inte börjar hoppa innan de fått någorlunda balans...alla är nybörjare så klart men jag började inte med hoppning förrän jag ridit ett tag...
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Jo han är fin...såg trevlig ut i ridkläder också tycker jag...
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Så med andra ord så ska vi acceptera att snygga ryttare dunsar i ryggen. Nej, jag hade inte perfekt balans första gången jag red men jag hoppade inte en bana heller.
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Så med andra ord så ska vi acceptera att snygga ryttare dunsar i ryggen. Nej, jag hade inte perfekt balans första gången jag red men jag hoppade inte en bana heller.

Men hallå :P De får ju träning innan! Först rider de vanligt och sen börjar de hoppa för att till sist försöka sig på en bana :) Matte kommer förmodligen bara hoppa 90/1m eftersom att man får hoppa efter hur duktig man är! Tror att Gry och Linda hoppade 120cm förra ggn :)
 
Sv: Här kastas Bygg-Matte av hästen

Så med andra ord så ska vi acceptera att snygga ryttare dunsar i ryggen. Nej, jag hade inte perfekt balans första gången jag red men jag hoppade inte en bana heller.

Och första gången du hoppade tror jag inte att du satt som en gud i sadeln heller ;)
Hästarna dör inte av detta. Hellre att ridsporten får mer uppmärksamhet och support istället, speciellt nu inför nästa OS då de vill banna hästsporten..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Readly Express är en av världens just nu hetaste hästar. Under fredagskvällen fick stjärnhästen även ta emot pris som årets häst...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Här får Emilie Stiwing, 38, besök av sin själsfrände Junior – mitt under sjukhusvistelsen. Kroniskt sjuka Emilie har nyligen genomgått...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 42-åriga Karolinas största intresse är att klä ut sig till häst. I "Outsiders" berättar hon om sin udda livsstil – och tränar upp sin...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under en tävling i augusti slog jockeyn Davy Russell sin häst – men straffades inte. Först nu – efter att stor ilska riktats mot...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp