Här svältes katterna till kannibalism

Sv: Här svältes katterna till kannibalism

HÖGRE OCH KÄNNBARARE STRAFF PÅ IDIOTERNA SOM VANSKÖTER SINA DJUR PÅ DET VISET! Blir så fruktansvärt trött på dessa idioter. Alla djur borde ha ett idnummer. Precis varenda liten katt, och alla andra djur... Det finns så fruktansvärt många djur som far illa här i sverige, och som vi inte ens vet existerar...
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Detta var något av det mest fruktansvärda jag har läst om!

Jag mår verkligen illa nu.:cry: Som tur är har jag mina tre gosiga och tjocka katter alldeles inom räckhåll.
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

FY FAN! Så fruktansvärt vidrigt!!!

Som jag sagt förr om djurplågare: Sätt dem på samma behandling de har gett sina djur!!!

Malin
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Håller med!!!:( Fattar inte att man kan göra så mot sina djur!! ofattbart!!:(
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

det behövs grövre straff o påföljder för sådant här.. lagarna måste ses över....

har man tagit på sig att ta hand om ett/flera djur ska man göra det också...läser saker som detta om och om igen och sedan släpps ägaren med en liten smäll på fingarna och sen är det inget mer med det....

usch jag blir så förbannad
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Usch så HEMSKT!!:cry:
Stackars katter..
Hatar personer som skaffar en massa djur och sen bara glömmer bort dem eller inte bryr sej om dem..
Och det är de stackars oskyldiga djuren som straffas.
Önskar att sånt här inte fanns..:mad: :mad:
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Fy vad hemskt, att det ska finnas så mycket idioter...

Men vad då MISSTÄNKS för djurplågeri?? Jag tycker det stog ganska klart....

*kramar om sin egna gosiga lilla kisse hårt*

§Zith
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

USCH!! säger jag bara!! Det enda som hjälper e att höja straffen rejält för djurplågeri!! :cry:
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Jag gråter när jag läser detta.....
Kan inte förstå hur man kan bli en sådan grym människa...hur är det ställt i deras huvuden?
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

jag finner inte ens ord för den ilska jag känner jag läser det där!
det är helt oacceptabelt, riktigt sjukt
nej, utsätt den personen för samma sak!
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Ibland skäms jag för att vara människa :cry:
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

jag säger bara en sak : USCH
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

men fy f*n, det är så j*vla vidrigt, jag tycker så som en del andra som svarade på det här: lås in dem i ett hus och låt de klara sig på vad de vill!!!!:@:@blir så j*vla förbannad!!!!!!:(
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Fy vad hemskt, att det ska finnas så mycket idioter...

Men vad då MISSTÄNKS för djurplågeri?? Jag tycker det stog ganska klart....

*kramar om sin egna gosiga lilla kisse hårt*

§Zith
Tidningar använder alltid ordet misstänkt ända tills man är dömd i domstol. Konstigare är det inte.
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

USCH!! säger jag bara!! Det enda som hjälper e att höja straffen rejält för djurplågeri!! :cry:
Nej jag tror inte straffen är viktgast. Viktigare är att lista ut hur man kan upptäcka djurplågeri tidigare. Målet är ju att färre djur skall lida.
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Jo, visst är det vidrigt och oacceptabelt när djur far illa.

Men, försök ta en paus i handvridandet och ojandet för att fundera över hur det blev såhär. Är den anklagade djurägaren helt enkelt en ond person, eller...? Tyvärr ligger det oftast mänskliga tragedier bakom såna här historier, med djurägare som många gånger inte är särskilt välmående: psykisk ohälsa, missbruk, eller vad det nu kan röra sig om. Nedrustningen av psykvården har fått långtgående konsekvenser.

Det är ju enkelt att som Bukefalos-surfare sitta i sin ombonade julpyntade stuga/lägenhet, omgiven av nära och kära, och kraftfullt fördöma människor som gått vilse i tillvaron...

Ja, visst är det vidrigt och oacceptabelt när djur far illa.
 
Sv: Här svältes katterna till kannibalism

Fy vad hemskt, att det ska finnas så mycket idioter...

Men vad då MISSTÄNKS för djurplågeri?? Jag tycker det stog ganska klart....

*kramar om sin egna gosiga lilla kisse hårt*

§Zith
Ja naturlilgtvis MISSTÄNKT. Man är misstänkt för ett brott ända tills man blivit fälld av domstol för ett brott.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ST) I en by väster om Sundsvall har sex hästar varit utan tillgång till foder och torr liggplats. Något som har upprört många och...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ST) Kommunens djurskyddsinspektör har fått in flera anmälningar om att hästar på en gård väster om Sundsvall far illa. Djuren som går...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ST) Ungdomssektionen på Njurunda ryttareförening har fullt upp. I går anordnade man en hubertusjakt för de lite yngre deltagarna och...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ST) Mer än två år efter händelsen inleds i dag rättegången mot travkusken Micael Björklund som åtalats för djurplågeri. Han är...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp