Härlig helg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en riktigt trevlig helg med ridning båda dagarna, igår med P och idag på ridskolan med samma häst som jag ofta får rida numera och som jag red LCn på sist. Det var väl en sån där medelmåttig lektion som varken var bu eller bä.

Sedan har det blivit pyssel i trädgården för nästan hela slanten och det har hunnit hända en del :) Innan jag flyttade in i höstas så lät hyresvärden skala av översta jordlagret utanför huset och fylla upp med ny jord och jag hann ta med mig en hel del växter som jag planterade i höstas. Igår åkte jag till exet på besök och tog samtidigt med mig ett par mindre korneller och några andra plantor. De är planterade nu och jag har hunnit anlägga en gång genom planteringen. Det är bara lite pyssel kvar med den. Inne har jag en del perenner och annat på tillväxt så jag fyller nog ut den ytan den här säsongen.

min-tr%25C3%25A4dg%25C3%25A5rd.JPG


Hyresvärden har pratat om att ta bort körsbärsträdet utanför min ytterdörr och byta ut jorden där med :) Då får jag ännu mer yta att leka loss på :D.

Jag kanske hinner med lite trädgårdspyssel i veckan också. Det finns inte så mycket att göra just nu på jobbet. Chefen och hennes man drar utomlands och säger att när jag inte har mer att göra för tillfället så kan jag åka hem. Lustigt, jag hade en sådan här jobbsvacka förra året också vid den här tiden.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp