Bukefalos 28 år!

Häst avlivades mot ägarens vilja

Sv: Häst avlivades mot ägarens vilja

Bra att någon vågade ta sitt ansvar och tänka på hästens bästa. Det är skrämmande vad okunniga vissa djurägare är och låter känslorna styra över förnuftet. Man kan ju hoppas att det var känslorna som gjorde att ägaren motsatte sig det och inte pengar.
 
Sv: Häst avlivades mot ägarens vilja

om det är så som de säger så tycker jag att det var helt rätt beslut.
tråkigt att fick gå så som det gjorde.
kanske har ägaren lärt sig nåt även om det gjorde hemskt ont.
tyvärr är det väl så att man inte får vara självisk när man har djur.
 
Sv: Häst avlivades mot ägarens vilja

Om man ser till vad som skrivits i artikeln så var det bäst som så skedde.

Det jag mest tycker är oroväckande är det ökande antalet avlivningar utan ägarens medgivande, iaf som uppmärksammas i media nuförtiden. Då det är den mänskliga faktorn som bestämmer vad som är rätt och fel, vad är det som säger att detta inte kan drabba vem som helst, på vilka grunder som helst.

Inget jag vill tro kommer hända dock, men....
 
Sv: Häst avlivades mot ägarens vilja

Tycker det är att konstatera att det är på rätt väg om myndigheter äntligen börjar få (vilja...) ingripa vid djurplågeri! :bow:
En sådan häst plågas ju lika mkt av sin ägare som en häst som ägs av ngn som misshandlar hästen.

Hade hästen möjligtvis fång? Det stod ju "ont i hovarna".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SN) Anläggningen på Bullersta är isolerad sedan närmare 15 hästar har blivit sjuka. Ridskolan pågår som vanligt, men inga hästar får...
2
Svar
31
· Visningar
4 338
Senast: terese
·
  • Artikel
Hästnyheter (SN) Sedan en häst insjuknat i kvarka hålls Bullersta i Nyköping isolerat. Hästen insjuknade för cirka en vecka sedan. Även på en gård...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SN) En kvinna från Nyköping har anmält en veterinär för felbehandling av hennes häst. Men veterinära ansvarsnämnden ser inga skäl till...
Svar
5
· Visningar
1 683
Senast: Rea
·
  • Artikel
Hästnyheter (Södermanlands Nyheter) Den kvinna som har åtalats för att ha sålt en annan persons häst dömdes på tisdagen till villkorlig dom och...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp