Bukefalos 28 år!

Veterinär frias efter hästdöd

Sv: Veterinär frias efter hästdöd

som om de stackars veterinärerna inte har tillräckligt att göra utan att behöva utsättas för sådant här...
 
Sv: Veterinär frias efter hästdöd

Precis. Dessutom verkar ju detta varit ett solklart fall. Varför anmäla någon som försökt hjälpa... hästen hade inte överlevt oavsett enligt Strömsholm, om jag förstått rätt, så vad finns att bråka om?
 
Sv: Veterinär frias efter hästdöd

Så fort det inte går som man vill så är det ju veterinärernas fel ( :grin: ).

Varför inte bara insé att alla hästar inte får samma symtom istället. Inte ens en veterinär är 100% perfekt jämt.
 
Sv: Veterinär frias efter hästdöd

Precis!!. Vi måste sluta se veterinärerna som allvetande gudar. Dom är bara (välutbildade) människor. Inte enns läkare hittar ju rätt på sina patienter. och deras patienter kan ju till skillnad från djuren tala..

Visst är det frustrerande när dom inte kan hitta något fel, eller bota någon åkomma. Men jag tror att alla gör så gott dom kan.
 
Sv: Veterinär frias efter hästdöd

Men jag tror att alla gör så gott dom kan.

Det tror inte jag, faktiskt.

Men att den absolut största majoriteten gör det är jag övertygad om, men det finns en och annan som nöjer sig med att göra lite "hokuspokus" utan att bry sig om att det inte var så det skulle utföras.

Så är det inom alla andra yrkesgrupper och jag tror inte att veterinärkåren är förskonad från dessa individer, tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En veterinär misstänks för att ha spridit multiresistenta bakterier till tre hästar. Länsstyrelsen i Skåne har anmält veterinären till...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär i Mora anmäldes till Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård efter besiktning av en häst som skulle säljas och som...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär i Hörby tilldelas en erinran av Veterinära Ansvarsnämnden, för felbehandling av en häst som förlorade synen på ena ögat...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR Sörmland) En veterinär i Sörmland frias av ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård efter ett ingrepp på en häst. Det var en...
Svar
0
· Visningar
964
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp