Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

(HD)
En häst dog och tre personer fick föras till sjukhus när en olycka inträffade på väg 114 mellan Ängelholm och Örkelljunga vid 18.20-tiden på söndagskvällen. Ett ögonvittne berättar att han strax innan olyckan fick tvärnita då en flock hästar sprang ut framför hans bil.

http://hd.se/skane/2008/10/26/haest-dog-efter-krock-med-bil-tre/
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Stackars häst o ägare :cry:

Man kan ju fullkomligt galen på svensk polis :mad::devil:
Hade dom bemödat sig och åkt ut o hjälpt till så hade olyckan kanske kunna undvikas, men nej... dom störde väl i kafferasten :crazy::angel:

Hade själv ett samtal med polis då mina hästar var fullkomligt livrädda i hagen då det cirkulerade en helikopter över hagarna. Ringde polisen men dom tyckte att det var mitt problem inte deras... Nej, varför undvika en olycka om det går??:confused:
Sa till dom att om hästarna skenar ut på vägen o orsakar en olycka så blir det deras problem. Ja, ja... vi har inga möjligheter att göra ngt, svarade en mkt noncharlant telefonist... det var enda kommentaren jag fick.

Vid ett annat tillfälle åkte min kompis av sin unghäst som sprang utmed en större trafikerad väg o vi ringde polisen o bad om hjälp... Utan framgång dock.. Fick samma svar där med. Vi kan inte åka ut o jaga lösa hästar :confused:
Det slutade oxå i en olycka där hästen klarade sig men 2 bilister krockade illa, när dom försökte undvika att köra på hästen, o hamnade på akuten :o
Polis på plats som spärrade av olycksplatsen ifrågasatte varför dom inte blivit ombedda att åka ut då dom ändå var i närheten.... Jo, det gjorde vi med! STARKT!!!
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Fint att se att HD gör som alla andra skittidningar så fort de får chansen - visar upp det döda djuret. Konstigt att de fortfarande har den goda smaken att låta bli att visa trafikdödade människor.
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Lästen om det igår på aftonbladet... Hemskt.
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Fint att se att HD gör som alla andra skittidningar så fort de får chansen - visar upp det döda djuret. Konstigt att de fortfarande har den goda smaken att låta bli att visa trafikdödade människor.

Precis. Blir illamående. Tänk på hästägaren också för en gångsskull.

Men vilket jävla bemötande av polisen! :eek: Inser de inte faran med panikslagna djur på 500-700 kg som skenar runt på vägar där bilar och människor befinner sig!
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Hos oss jagar de hästar tydligen. Min förra foderhäst tog sig ut ur hagen med några hästkompisar och sprang ner mot centrum och tågstationen. Tydligen gick det ut på radion om lösa hästar och sedan fångades de in av farbror blå. Polisen själva menade på att i den kommunen så gör de nästan inget annat än att jaga hästar :p.
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

:mad: såg det oxå - och kan inte förstå varför se måste visa sådana bilder?
Blir så förbannad - tänkte skriva en kommentar om det men man var tvungen att registrera sig så jag skippade det.
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

En securitas vakt ringde mig för ca 1 månad sedan och sa att det va lösa hästar hos mig.
Han hade fångat in en häst och ställt in den i stallet, jag ville veta vilken flock det va på rymmen så jag frågade honom vilken färg det va på hästen och han svarade att det va vit med marinblå jacka :love::D
det va en skimmel med blått täcke som han hade fångat in, sen kom han tillbaka för att se om vi lyckats fånga in om det va någon mer på rymmen vilket det inte va. Alla borde vara som honom :bow:
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

säger bara "reflexgrimma"..

bilisten påpekade att det var totalt kolsvart och det var ren tur att han hann bromsa..

mycket tråkigt för ägaren att förlora hästen.. trist att få se sin häst i diket också.. men kanske fler hästägare nu ser om sina staket, kollar elen och sätter på reflexgrimma..
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Jag tänker också på reflexer. När jag är ute med mina pållar så har jag reflexer, även om det känns onödigt. Dels för att det är jakt nu och dels för om de skulle slita sig, så syns de i trafiken...
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

ja, det är mycket viktigare än vad man tror med reflexer.. jag har varit nära att preja ner en tjej en kväll för några år sen.. det var fruktansvärt och hon sket nog på sig för ögonen var som tefat när hon var 1 dm från att bli påkörd..

många gillar att ha sina hästar i hagen utan grimma men det är ju en risk om de kommer lösa i mörkret, även fast dom är lättfångade.. en reflexgummibandsgrimma skulle vara nåt att ha..
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

Detta fick mig att alltid ha reflexgrimma och reflexer på täcken på mina hästar i framtiden.
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

tycker man hör på radion var varannan dag hästar lösa på vägen i otid ..

vad har hänt med dagens gårdar som ligger in stora vägar ? det är inte kul å se det man ser stora gårara över allt med massor med hästar, varför ha det så nära ?

det var bättre förr
 
Sv: Häst dog efter krock med bil - tre till lasarett

om du med stor väg menar väg med 70 kmh så är det svårt att hitta ett ställa överhuvudtaget som ligger mer än 5 km ifrån en sådan väg, hästarna kan ju sticka ivär en bra bit.. jag tror snarare att man håller för dålig koll på stängslen och utfodrar för dåligt, annars söker sig hästen inte ut ens..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En ung kvinna fick föras till sjukhus i samband med att en personbil kolliderade med en häst i Sjöbo kommun på tisdagskvällen. Hästen...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax efter klockan 18 under fredagskvällen inkom ett larm till SOS angående en trafikolycka i närheten av Rättvik. Olyckan ska ha...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax efter klockan 18 under fredagskvällen inkom ett larm till SOS angående en trafikolycka i närheten av Rättvik. Olyckan ska ha...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i 20-årsåldern fördes sent på måndagskvällen till sjukhus efter att hon krockat med en häst norr om Karlstad. Hur allvarligt...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp