Bukefalos 28 år!

Häst dog i branden hos stjärntränaren

Sv: Häst dog i branden hos stjärntränaren

Usch vilken stress det måste ha varit för både människorna och hästarna :( OCH framförallt för den häst som dog..
 
Sv: Häst dog i branden hos stjärntränaren

Läste på H*stmagazinets nyhetssida att hästar hade släppts lösa för att få ut alla och sprungit fritt omkring i området och hingstar varit i slagsmål mitt under alltihopa. :crazy: Vilken fruktansvärd mardröm det måste ha varit! Sorgligt att en häst inte klarade sig. :( men bra jobbat av dem som var med under branden tycker jag!
 
Sv: Häst dog i branden hos stjärntränaren

Fast dog den verkligen i branden ?

Jag va ner till Fituna vid 20 tiden för att kolla om de behövde hjälp, men då sa polisen som stoppa oss att de behövde ingen hjälp.
De hade fått ut alla hästar, dock sprang några lösa, och i en annan artikel (Aftonbladet) står det att 2 hingstar ska ha slagits rätt rejält men att Distriktsveterinären var på plats för att kolla alla hästarna.

De blev ju tvugna att evakuera ALLA stallen för ev spridningsrisk till de andra stallen, vilket är rejält skickligt att de inte va mer som brann upp ändå ...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Readly Express är en av världens just nu hetaste hästar. Under fredagskvällen fick stjärnhästen även ta emot pris som årets häst...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sent på söndagseftermiddagen avbröts tävlingarna i Liverpool International Horse Show på grund av en brand i ett garage intill där...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bränderna som härjar i Kalifornien har tvingat tusentals människor att lämna sina hem. Likaså har många hästar evakuerats. Nu kommer...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: clusia
·
  • Artikel
Hästnyheter Jorma Kontio verkar vara högaktuell som den kusk som ska köra Readly Express under vinterns tävlingar i Frankrike. Där fokus...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp