häst licensen??

K

KHARISHNA

Jo jag undrar hur det blir med häst licensen när hästen byter ägare?
Min häst hade en hästlicens hos sin förra ägare den borde väl följa hästen? i sådant fall vart får man tag på den? Har fått alla papper jag ska få av ägaren, dvs registreringsbevis, men inget om licens.
Någon som vet? Tack på förhand /agnes
 
aha...hum undrar varför jag inte ha fått den då?
Kanske en dumm fråga men hur ser det ut när man fått den alltså kommer det ett kort där det står hästlicens eller ett papper eller?
 
Hästlicensen är en plastbricka i kreditkortsstorlek och den SKA följa med hästen vid försäljning. Men eftersom hästlicensen även inehåller uppgifter om ägare, så måste du registrera ett ägarbyte hos förbundet. På deras hemsida finns info om hur mycket det kostar, vilket postgirokontu du ska betala in till och vilka uppgifter de vill ha. Sedan kommer det en ny plastbricka hem till dig och du kan makulera den gamla. Du kan tävla på den gamla hästlicensen tills du får den nya.
 
Jag kontrar med en (ännu en) dum fråga - vet du säkert att hästen har licens?

Anneli
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 530
Senast: bobbbo
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 632
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 289
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp