häst sen ponny?

Joyride

Trådstartare
Har någon bättre koll på vad som gäller!
Om jag tävlar en ponny bland stora hästar får den sen(när den bytt ägare) tävla som ponny igen??(är tävlad lite som ponny)
 
Sv: häst sen ponny?

Jag har åxå alltid undrat hur det där funkar. Står det nått om det i TR? Nån som kan citera? :bow:
 
Sv: häst sen ponny?

TR I mom132 punkt 7:
"Ponny med ryttare som under året fyller minst 19 år äger rätt att tävla bland hästar i dressyr t.o.m. medelsvår klass och i hoppning t.o.m. 1,20 hoppning. Ryttare enligt ovan som under föregående år framgångsrikt tävlat med samma ponny i ponnyklass 1,30 kan efter dispens få rätt att tävla högre klass.Dispens sökes hos Ridsportförbundet.

Ponny som startat i klass för stora hästar enligt Ridsportförbundets TR får inte starta i tävling för ponnyer. Vid stadigvarande ryttar- och/eller ägarbyte får ponny efter anmälan till ridsportförbundet åter starta i tävling för ponnyer."

I mom 150 står:
"Ponny, (med ryttare som innevarande år fyller lägst 19 år) som startar i ridhästklass ska ha ridhästlicens."
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: hhere
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 229
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 090
  • Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp