häst sen ponny?

Joyride

Trådstartare
Har någon bättre koll på vad som gäller!
Om jag tävlar en ponny bland stora hästar får den sen(när den bytt ägare) tävla som ponny igen??(är tävlad lite som ponny)
 
Sv: häst sen ponny?

Jag har åxå alltid undrat hur det där funkar. Står det nått om det i TR? Nån som kan citera? :bow:
 
Sv: häst sen ponny?

TR I mom132 punkt 7:
"Ponny med ryttare som under året fyller minst 19 år äger rätt att tävla bland hästar i dressyr t.o.m. medelsvår klass och i hoppning t.o.m. 1,20 hoppning. Ryttare enligt ovan som under föregående år framgångsrikt tävlat med samma ponny i ponnyklass 1,30 kan efter dispens få rätt att tävla högre klass.Dispens sökes hos Ridsportförbundet.

Ponny som startat i klass för stora hästar enligt Ridsportförbundets TR får inte starta i tävling för ponnyer. Vid stadigvarande ryttar- och/eller ägarbyte får ponny efter anmälan till ridsportförbundet åter starta i tävling för ponnyer."

I mom 150 står:
"Ponny, (med ryttare som innevarande år fyller lägst 19 år) som startar i ridhästklass ska ha ridhästlicens."
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Idag börjar ett nytt reglemente för ponnymätning att gälla. Det innebär bland annat att FEI-mätintyg kan gälla som svenskt mätintyg och...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 771
Senast: hhere
·
Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som...
2
Svar
23
· Visningar
1 240
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp