Häst sköts i hagen

Sv: Häst sköts i hagen

Självklart finns det en gärningsman, men frågan är ju om det har gått till på det sättet man vill tro att det har gått till på. Eller om det faktiskt är en ren olyckshändelse, antingen att man skjutit på en älg och skottet har missat och gått vidare in i hästen eller om gärningsmannen hade dimmig syn efter för många klunkar akvavit.

Hur detta gått till har jag ingen aning om. Kan vara ett vådaskott likväll som det kan ha varit välriktat. Man får tro vad man vill men älgjakt tror jag inte med tanke på att detta är i Danmark. Kan hända att någon gått några mil åt fel håll men det tänker jag inte avsätta någon tid för att sia om.
 
Sv: Häst sköts i hagen

Nu kanske man inte jagade älg, men det jagas annat vilt även i Danmark och överförfriskade jägare finns det överallt.
 
Sv: Häst sköts i hagen

Jag har träffat på endel med den inställningen. Några namn finns ingen anledning till att nämna.



Lär dig en sak.
Hästar kan skada sig illa själva men kan fortfarande inte skjuta sig själva eller heller andra hästar, det är en viss skillnad, så varför antyda att det inte har hänt om ingen jägare setts?
 
Sv: Häst sköts i hagen

så varför antyda att det inte har hänt om ingen jägare setts?

Ja det kan man ju undra. Jag är inte rätt person att fråga om det.

Det var ganska många år sedan jag lärde mig att hästar kan skada sig illa själva. Men det är alltid bra att friska upp minnet innan man glömt bort det ;)
 
Sv: Häst sköts i hagen

*kl*

Obduktionen visade att hästen inte alls blev skjuten:

" Hästen dog av naturliga orsaker
Mysteriet kring den danska häst som man trodde hade blivit skjuten är löst. Hästen sköts inte alls utan dog av helt naturliga orsaker.

Det var inte så mycket drama förknippat med hästen som dog i danska Holdbæk i helgen, rapporterar ridehesten.com. Obduktionen visade att hästen dog av naturliga orsaker.

Det som ägaren trodde var ett skottmärke tros nu vara sår efter att en fågel har hackat på hästen.

Hästens ägare uppges vara lättad över att ingen dödade hästen."

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=82071
 
Sv: Häst sköts i hagen

Hästens ägare uppges vara lättad över att ingen dödade hästen."

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=82071




T.o.m jag tog för givet att det fanns en kula, eller utgångshål, när det så tvärsäkert påstås att hästen var skjuten.

Där ser man, inte ens när en häst blivit skjuten av en jägare behöver det vara sant. Fågelhack! Vem hade trott det?

Jag tror det är dax att ta tidningsartiklar med en än mer nypa salt innan man hittar en skyldig.:devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags sköts den 19-åriga hästen Bella till döds i en hage vid Hageby ridskola.
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Camilla Bjers skulle hämta in sin häst från hagen vid Toftasjön märkte hon att något var fel. Det blänkte från bogen och hon...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den häst som hittades död i sin hage har nu undersökts av SVA. Polisens bedömning var att någon kunde ha våldfört sig på hästen, men...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra veckan hittades en häst död i en hage i Rimbotrakten med skador på genitalierna. Polisens första teori var att någon människa...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp