Häst sköts i hagen

Sv: Häst sköts i hagen

Fy vad hemskt. :(
Det kanske var någon full jägare som trodde det var en älg?
 
Sv: Häst sköts i hagen

Vet någon varför hästen blev skjuten?
 
Sv: Häst sköts i hagen

Men shit!:eek:

Nu börjar man ju bli skraj för att sina egna hästar ska bli skutna av någon skutgalen gubbe mitt i älgjakten!!!
 
Sv: Häst sköts i hagen

Jag hoppas att den personen är bra försäkrad.
Du som jägare får absolut inte skjuta in emot en hage där djur går. Min väninna har råkat ut för exakt samma sak. Hennes Usa import, dog.
 
Sv: Häst sköts i hagen

men herregud! ja de känns som jägare borde få sig en ordentlig varning eller något. känns som de här hänt mer på sista tiden(senaste åren) har hört om flera som blivit skadeskutna med. En väns häst blev skadeskuten, inte så illa, men de satte alvarliga psykiska men.
Hästen är ett nervvrak så fort minsta lilla smäller till, räcker man tappar borsten i backen så skakar hela hästen. Då ska vi inte tala om när det smälls raketer eller liknande..
 
Sv: Häst sköts i hagen

Usch och fy! :cry::eek:
Stackars hästägare!

Även om det var en olyckshändelse så skulle det för mig vara väldigt svårt och förlåta en sådan sak!
 
Sv: Häst sköts i hagen

Som det står i artikeln är väll ett vådaskott i hjärtat inte precis att rubbrisera som vådaskott.. kan man skylla på självmord om det är 57 hugg i ryggen?
 
Sv: Häst sköts i hagen

Finns ju dom som är av åsikten att om ingen sett en gärningsman så finns ingen :grin:

Självklart finns det en gärningsman, men frågan är ju om det har gått till på det sättet man vill tro att det har gått till på. Eller om det faktiskt är en ren olyckshändelse, antingen att man skjutit på en älg och skottet har missat och gått vidare in i hästen eller om gärningsmannen hade dimmig syn efter för många klunkar akvavit.
 
Sv: Häst sköts i hagen

Som det står i artikeln är väll ett vådaskott i hjärtat inte precis att rubbrisera som vådaskott.. kan man skylla på självmord om det är 57 hugg i ryggen?
När jag bodde i vilhelminatrakten var det en tjej som blev vådaskjuten på över en kilometers håll ren hon var själv jägare.
PL
 
Sv: Häst sköts i hagen

Ush ne nu blir jag rädd!!!Ush att hitta sin älskade häst skjuten i hagen!Den som gjort det måste varit riktigt sjuk!!!:mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I maj förra året hittades en häst skjuten i sin hage i södra Sverige. Nu åtalas en man för grovt vapenbrott, skriver Tranås Tidning.
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I maj förra året hittades en häst skjuten i sin hage. Nu åtalas en man för grovt vapenbrott, skriver Tranås Tidning.
Svar
1
· Visningar
142
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter I måndags sköts den 19-åriga hästen Bella till döds i en hage vid Hageby ridskola.
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Camilla Bjers skulle hämta in sin häst från hagen vid Toftasjön märkte hon att något var fel. Det blänkte från bogen och hon...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp