Häst som inte är riden på 10 år

Finns en fin 4årig ute för 65. Visst får man utbilda själv men den såg trevlig ut
Ja, visst, jag har själv köpt en häst i den åldern och den prisklassen. Han kunde ridas rakt fram i skritt o trav, väldigt mycket unghäst och rätt osäker. En sån häst kräver någon som kan utbilda en häst och har viss unghästvana, men har man det blir ju utbudet mycket större såklart. Jag uppfattade dock inte TS som tillräckligt erfaren för det (kan givetvis ha fel!).
 
Jag köpte en islänning för ett och ett halvt år sen för 75 000. 17 år, fin härstamning, väldigt väl utbildad men bara skogsmulleriden de sista två åren innan han såldes, snygga gångarter, tävlad tidigare med bra resultat. Supertrevlig häst, enkel i all hantering, inga som helst olater, inga skador, inget eksem, ingen fång, och stencool. Vet inte om priserna ändrats mycket men min tränare tycker det var ett väldigt bra pris för den hästen. Jag hade lätt betalat mer för honom. Det är mycket värt att inte ta på sig problem man inte klarar av att reda ut.
 
Jag köpte en islänning för ett och ett halvt år sen för 75 000. 17 år, fin härstamning, väldigt väl utbildad men bara skogsmulleriden de sista två åren innan han såldes, snygga gångarter, tävlad tidigare med bra resultat. Supertrevlig häst, enkel i all hantering, inga som helst olater, inga skador, inget eksem, ingen fång, och stencool. Vet inte om priserna ändrats mycket men min tränare tycker det var ett väldigt bra pris för den hästen. Jag hade lätt betalat mer för honom. Det är mycket värt att inte ta på sig problem man inte klarar av att reda ut.
Det låter som ett bra pris, ja! Jag tror att priserna sedan dess både har gått upp lite och sedan kanske ner något igen, men oavsett är det ett bra pris för en okomplicerad och välutbildad häst. Det finns ju självklart inga garantier för något, men en 17-åring kan ju mycket väl ha 10 bra år kvar och då är det ju ett riktigt fynd även om det såklart är en något äldre häst!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 080
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 296
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 134
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp