Bukefalos 28 år!

Häst stucken i buken

Sv: Häst stucken i buken

Och av vilken anledning skulle jag eller någon annan ljuga om detta, vad skulle man få ut av ett sådant påstående.:confused:


Jag säger inte att du ljuger.
Det kanske är sant, men har du verkligen sett lab-resultaten? Har någon veterinär gjort något uttalande i media om att de prover som är tagna visar spår av lugnande?

Men du undrar av vilken anledning någon skulle ljuga.
Jag kan nämna några.

Det finns personer som vill ha uppmärksamhet som jag vet vid skador på sina hästar i hagen "hittar på" att de sett en gubbe smyga i buskarna, och sedan går drevet.Det är för en del personer mycket bättre att andra ska tro att en vidrig förövare varit framme än att det funnits något olämpligt i hagen för hästen att skada sig på.

Vid skador på sin häst kan man i första stadiet bli chockad så man inte tänker klart, tro att det är en förövare, och sedan när det visar sig att det kanske inte är så, helt enkelt vara svårt att ta tillbaka sin misstanke och påstående som man själv har gett till omgivningen.

Har dessa två hästar påvisbara rester av lugnande i blodet, av blodprov tagna direkt när veterinären kom ut, då ska jag krypa till korset, skämmas och skriva avbön här på buke att jag hade fel när jag misstror.

Vad jag grundar mina tveksamheter på?
Flera andra veterinärer som efter slagsmål med skodda ston sett mycket svåra skador, även i underliven, skador som om ingen sett slagsmålet, utan tvekan tas som knivjack.
Hagens öppna placering, dagtid, mycket folk.
 
Sv: Häst stucken i buken

Du har hört av din kompis som hört av sin dotter som hört av.....
att hästen hade spår av lugnande i blodet. Definitivt hörsägen.
Att vidarebefodra hörsägen är inte detsamma som lögn.
Sen skriver du att hästen var drogad med domosedan!
PL
 
Sv: Häst stucken i buken

Du har hört av din kompis som hört av sin dotter som hört av.....
att hästen hade spår av lugnande i blodet. Definitivt hörsägen.
Att vidarebefodra hörsägen är inte detsamma som lögn.
Sen skriver du att hästen var drogad med domosedan!
PL
Jag skrev aldrig att jag hört det genom min kompis, som hade hört det av sin dotter.
Min kompis har inte hört det av sin dotter ( hon är endast 9 år). Min kompis känner ridskolechefen väl och hennes dotter rider där.
Min kompis bor även granne till gården.
Hörsägen?? Jag frågade innan AV vilken anledning skulle jag eller de inblandade hitta på, vad skulle vi vinna på det?
Du ger mig riktigt obehagliga känslor, och det är inte första och enda disskusionen jag känner detta.
Det är ofta du tar parti för förövare.
 
Sv: Häst stucken i buken

Min kompis känner ridskolechefen väl och hennes dotter rider där.
Min kompis bor även granne till gården.


Men om din kompis bor granne så vet ju också hon var hästarna gick och läget på hagen?
Och fortfarande, med allrespekt för en ev. sanning jag inte tror på, inte är man mindre benägen att ljuga eller hitta på om man är ridskolechef ?

Rykten surrar på rätt bra vid tillfällen som detta.
Från att den ena hästen var otroligt svår att fånga in, till att om man skulle kunna stå still och skada den som gjorts hade det varit nödvändigt med lugnande, till att den fått lugnande,är ordvalet hårfint.
 
Sv: Häst stucken i buken

Att jag ofta ifrågasätter folks uppgifter är riktigt, finns ofta anledning till det med tanke på hur mycket myter o felaktigheter som skrivs här på buke.
Att jag tar parti för förövarna vad menar du med det? Om du menar ngt mer än att jag anser att även brottslingar skall behandlas som människor så är det en ganska ful beskyllning.
Att klaga på hetsen om stympning od som med jämna mellanrum dyker upp här, är det att ta parti för förövarna?.
PL
 
Sv: Häst stucken i buken

Vill du diskutera min syn på brottslingar i straff så finn det andra trådar.
Här ser jag det bara som ett påhopp att jag skulle vara på brottslingarnas sida.
PL
 
Sv: Häst stucken i buken

jävla idiotiska människor. Vi borde tortera dem tillbaka. Helvets människor!
 
Sv: Häst stucken i buken

Men om din kompis bor granne så vet ju också hon var hästarna gick och läget på hagen?
Och fortfarande, med allrespekt för en ev. sanning jag inte tror på, inte är man mindre benägen att ljuga eller hitta på om man är ridskolechef ?

Rykten surrar på rätt bra vid tillfällen som detta.
Från att den ena hästen var otroligt svår att fånga in, till att om man skulle kunna stå still och skada den som gjorts hade det varit nödvändigt med lugnande, till att den fått lugnande,är ordvalet hårfint.

Jodå, hon vet väl hur hagarna ser ut och att det var mitt på ljusa dagen.
 
Sv: Häst stucken i buken

Jodå, hon vet väl hur hagarna ser ut och att det var mitt på ljusa dagen.

Och hur lyckas man då att dels fånga en häst som var svår att få tag på?
Sedera den?
Knivhugga hästen?
Fånga en till?
Sedera?
Kniven igen?

Utan att bli upptäckt eller sedd av någon?
Kan man ge lugnande att hästen blir så drogad att man i lugn och ro kan arbeta i hästens bak med knivhugg? Utan att resten av flocken reagerar? I öppen ridå? Jag är fortfarande tveksam.
 
Sv: Häst stucken i buken

Vem f*n är road av att skada djur!!! Hoppas de får tag i idioterna så de kan sätta dem i HELVETET! MVH Elin
 
Sv: Häst stucken i buken

vart någonstans hade det hänt? det har hänt utanför enköping nu åsså läste jag:/
 
Sv: Häst stucken i buken

Återkom gärna, vore intressant med lite inside information!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För drygt två veckor sedan stals hästen Plenty från Anna Axelssons stall utanför Ulricehamn. Efter att Annas inlägg på Facebook delats...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Korven
·
  • Artikel
Hästnyheter Plötsligt dök en häst med sadel, men utan ryttare, upp på Thomas Jonssons gård utanför Dösjöbro. Det visade sig att den kastat av en...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När sköterskorna fick höra talas om 87-årige Patrick Saunders passionerade intresse för hästar kunde de inte låta bli att överraska...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst som stod i sin hage utanför Ystad har blivit skuren med ett vasst föremål. Såret är flera centimeter djupt, skriver Ystads...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp