Bukefalos 28 år!

Häst stucken i buken

Sv: Häst stucken i buken

Vad ska man säga... Det finns inte ord för att förklara vad man känner för människor som gör detta !!?
Hur kan man ?! Finns det någon som kan förklara vad dessa människor tänker/känner...
Svår uppväxt ? Taskig barndom ?:confused:
Någon !!?
 
Sv: Häst stucken i buken

Lås in och kasta bort nyckeln säger jag bara!:mad::mad:
Vidriga människor!!
 
Sv: Häst stucken i buken

Herregud.. att läsa sådant här gör bara att när jag skaffar egen gård ska jag ha kameror i alla hörn, vakthundar i rottweiler-format och larmsystem som heter duga! :mad:

Jävla idioter. Jag fattar inte hur de kan finna njutning i att göra så mot hästar.
 
Sv: Häst stucken i buken

Hur *** kan man göra så mot en häst:mad:
hoppas den har det bra uppe i himelen:cry:
 
Sv: Häst stucken i buken

Det måste vara minst 2 förövare.
en som håller= betyder att de har ngn form av hästvana.
 
Sv: Häst stucken i buken

Jag undrar också, ett femtiotal stick i buken låter onekligen som den är dubbeldöd.
Vilken häst överlever något sådant?
 
Sv: Häst stucken i buken

Med tanke på att det är andra gången en häst blir attackerad på samma gård och att en liknande händelse ägt rum utanför Skövde känns det som att det skulle vara någon som kommer ifrån området. Vad gör polisen skulle jag vilja fråga?
 
Sv: Häst stucken i buken

Trolige samma person som skadade två ston i skövde. Och han drogade dem med domosedan.
Så absolut att det är en hästvan man med tillgång och kunskap hur mycket domosedan som krävs för att han ska kunna skada dem men utan att droga dem för mycket.
 
Sv: Häst stucken i buken

Trolige samma person som skadade två ston i skövde. Och han drogade dem med domosedan.
Så absolut att det är en hästvan man med tillgång och kunskap hur mycket domosedan som krävs för att han ska kunna skada dem men utan att droga dem för mycket.

Hur vet du att "han" drogade dem med domosedan?
Alltså den i Skövde?

Jag undrar nämligen hur en "man", på dagtid, kan gå in i en hage, med full insyn, och där stå och droga ner 2 hästar och därefter knivskära dem?
På dagtid?
Fullt med folk på anläggningen!

Jag tvivlar, men har du fakta som styrker ditt påstående ska jag genast sluta tvivla.
 
Sv: Häst stucken i buken

Det var en artikel i Nya Lidköpings Tidningen dagen efter detta hände, det var ju någon vecka sen. Där stod de att familjen i fråga haft besök flera gånger av dessa hemska människor, jag tror detta var tredje eller fjärde polisanmälan dom gjort på mindre än en månad. Tidigare har ett av deras ston blivit skurna precis som de i Skövde, deras bilar har blivit vandaliserade och hästarna utsläppta, grejer i sadelkammaren har blivit omkringslängda osv. Nu skulle dom sätta upp övervakningskameror på gården och i stallet och låna en grannes hund.
Själv kommer jag också sätta upp kameror i mitt stall eftersom jag bara bor några kilometer från den här drabbade gården, hade jättesvårt att sova efter att ha hört om detta eftersom allt har hänt på nätterna. Jag förstår mig inte på människor som gör så här och blir både lessen, arg och orolig :cry:
 
Sv: Häst stucken i buken

Jag säger bara stackars familj som har varit med om det flera gånger. :( Om jag hade bott i närheten skulle jag sätta minst två agressiva rotwiler utanför alla ingångar vis stallet, övervaknings kameror på alla tänkbara ställen och själv stanna hemma tills det verkar vara över. Låt dom idioterna hamna i helvetet :devil:!
 
Sv: Häst stucken i buken

Trolige samma person som skadade två ston i skövde. Och han drogade dem med domosedan.
Så absolut att det är en hästvan man med tillgång och kunskap hur mycket domosedan som krävs för att han ska kunna skada dem men utan att droga dem för mycket.

En kompis till mig har sin dotter ridande där på ridskolan, och ridläraren hade berättat att de tagit blodprov på hästen som visade spår av lugnande medel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För drygt två veckor sedan stals hästen Plenty från Anna Axelssons stall utanför Ulricehamn. Efter att Annas inlägg på Facebook delats...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Korven
·
  • Artikel
Hästnyheter Plötsligt dök en häst med sadel, men utan ryttare, upp på Thomas Jonssons gård utanför Dösjöbro. Det visade sig att den kastat av en...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När sköterskorna fick höra talas om 87-årige Patrick Saunders passionerade intresse för hästar kunde de inte låta bli att överraska...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst som stod i sin hage utanför Ystad har blivit skuren med ett vasst föremål. Såret är flera centimeter djupt, skriver Ystads...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp