Hästägaren ville inte åka till klinik

Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Usch vilket svårt läge för den första veterinären! Har ingen aning om vad jag skulle ha gjort själv.. Tål att funderas på..
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Det var ju ägaren som inte ville följa veterinärens ordination att ta in hästen på klinik..

Hur kan man sedan då ha mage att skylla på veterinären att det gick så illa som det gjorde är för mig en gåta :confused:
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Det var ju ägaren som inte ville följa veterinärens ordination att ta in hästen på klinik..

Hur kan man sedan då ha mage att skylla på veterinären att det gick så illa som det gjorde är för mig en gåta :confused:

Det är det som är skumt.. Tyckte de att veterinären skulle ha skjutit hästen direkt när de inte ville åka till klinik? Tänk om det inte hade varit ngn spricka då?
Ang portabel röntgen vimlar det väl inte direkt av folk som har en sån? Är man som veterinär skyldig att veta att det finns en sådan?
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Sen kan man ju tycka att det skulle vara djurplågeri att lasta en häst med brutet ben på en transport.
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Sen kan man ju tycka att det skulle vara djurplågeri att lasta en häst med brutet ben på en transport.

Man kan lägga ett saftigt stödbandage om transporten inte är för lång.
Det är tillåtet att transportera skadade djur om det gäller transport till veterinär.
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Man kan lägga ett saftigt stödbandage om transporten inte är för lång.
Det är tillåtet att transportera skadade djur om det gäller transport till veterinär.
Ja och jag anser att om chanserna att hästen blir frisk så kan man faktiskt tillåta smärta ett tag. Smärta är naturligt. Dessutom finns smärtstillande medel.
 
Sv: Hästägaren ville inte åka till klinik

Ja och jag anser att om chanserna att hästen blir frisk så kan man faktiskt tillåta smärta ett tag. Smärta är naturligt. Dessutom finns smärtstillande medel.

Iofs ska man inte ge smärtstillande vid transport av en skadad häst då den då kanske belastar det skadade benet mer och förvärrar skadan, men som du säger tycker jag man kan tillåta en period smärta om man sedan kan anta att hästen ska bli bättre.
Detta är dock en intressant etisk diskussion...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Ylva86
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Körsporten fick sju svenska mästare efter att söndagens precisionskörning mellan portar avslutat årets mästerskap...
Svar
0
· Visningar
984
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Med början i dag, onsdag, och final på söndag, håller Dansk Varmblod en stor utställning på Vilhelmsborg. Uppskattningsvis...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp