Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lite konstigt när man är inställd på att rida en viss häst...och så är man uppskriven på någon annan
Såg lite ut som :idea: när mitt namn stod bredvid Déjà vu Rose.
Dechan, som han kallas, är en fin och ganska väldutbildad häst (e. Turban Rose) som i sin ungdom tävlat LA /1,20. Idag är han 21; har nog stått på ridskolan i alla fall 10-11 år och blivit en rutinerad ridskolehäst du kan sätta upp vem som helst på. Ja så länge det inte ligger bommar framme i ridhuset, för då blir farbror lite väl "glad" av sig och lägger ett och annat bocksprång i ren glädje.

Det var väldigt länge sen jag red honom. Jag har alltid tyckt han är så himla svår, blir man bara liten aning för låst i handen så slår han med huvudet och backar tills han nästan sätter sig och som sagt, han kan bocka.
Samtidigt vet jag att han är himla duktigt, och galoppen är to die for :love: .

Vet inte om det är lektionerna på Zetra som betalat av sig, eller så har något annat hänt. Det var ju riktigt bekvämt där uppe på Dechans rygg O_o. Nästan lite för bekvämt, fick lite skäll av min ridlärare att jag "inte riktigt ansträngde mig hela lektion" . Men vad 17 då, ibland måste man väl få sitta åka med lite för en gång skull. Hästen kunde ju övningen (hörnpasseringar på lilla fyrkanten) så det var skönt kunna sitta och finlira lite :D.
När vi kom till galoppen så ville jag inte sluta, så det blev nog ett eller två extra varv. Så mysigt sitta på en häst som verkligen kan det här med galopp, som inte bryter av eller rusar iväg.

Hur som helst så var jag nöjd även om min ridlärare hade lite högre krav tydligen.

phoca_thumb_l_dejavou.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp