hästraser inom akademiskt

åhh wilma e lika vacker som alltid.
när kommer ni på kurs igen?
ni skall väl vara med för BJ iaf??
är wilma till salu fortfarande? rider du ngt nu?

haha en massa frågor men det var länge sedan vi sogs :D
hälsa mamsen

kram kram
 
aha. tufft :p har inte hittat någon annan men har mailat med en som inte mailat tillbaka. min vanliga tur :(

det är zeb och, ja fostret har tagit sej :)
 
Jag kan ta och berätta litte om mina hästar. Som jag så sakta försöker att utbilda.Vill ni se bilderna plocka bort http:// :)
Kurre Är en fantaststisk liten häst. Jag har inte valt Kurre han valde mig. Första gången jag såg Kurre stack han in sitt huvud i min famn han gav sig inte han ville bo hos mig.Vi kom ikontakt med ar genom Jegra. Jag och Jegra stod i sama stall och hon hjälpte mig igenom mina första traglande stegen efter min olycka. Jag har ridit så här i snart 3år men jag har inte tagit många lektoner än bara 15st och det beror på att både kurre och jag är riktiga olyckskorpar. Är inte jag sjuk så är kurre det. Kurreär en varblodstravare på 17 år som jag gör det mästa med. Han har gått tornerspel, ridit några små klubbtävlingar, men framförallt så är han min stora hjälte och bästavän.Utan Kurre skulle jag aldrig klara min vardag han betyder allt för mig.

Sen har vi våran nya förmåga Zigge. Här är en av de första bilderna sen vi tog hem honom för knappt en och en halv månad sen. Vad som inte syns på bilden är att Zigges fötte är vanvådade och deformerade. Zigge fick belastnigsfång efter att han kom hem till oss. Fången utlöstes troligtvis av att hästen hadde minst 150kg övervikt och hovarnas dåliga skötsel. under behandligen nu har han gått ner en masa i vikt och i sluttet av somaren kan vi börja med inkörnig och inridnig. Zigge är 8 år och av raserna ardener,halvblod ev döle skall det ochså va riktigt säkert vet vi inte. Men enligt de papper vi har fått med hästen skulle hans halvmorbror va Björsels Briar va blir det av dena häst? Kanse min blivande skolspårngshäst om så där tio år kanse. :DZigge valde vi för att han är en bra häst och sambon ville ha något att köra. Om jag kan rida honom ochså är det ett pluss.
Sista hästen är en tjokis men vacker liten fjording vid namnet Flora. Flora är nu 16 år och vi har inte komit så långt i tränigen. Deta är min sambos häst och jag och Flora drar inte jämt i ridnigen hon är för stark för mig. Men hon är jätte fin och sött. :d Flora är anlednigen till att jag valde sambon vem kan motsåt Flora pussar? ;)
 
Jag rider akademiskt på en lipizzaner och jag valde snarare 'gren' efter häst, inte tvärtom.
Lipizzanern råkade jag mer eller mindre snubbla över och insåg ganska snabbt att hon har en fantastisk förmåga för dressyr samt akademisk ridkonst, på den vägen är det.
 
Hej :)
Jo, det var ett tag sen nu!
Ska inte vara med för BJ i juli, kallblodsmadamen är beräknad att föla samma dag som kursen så jag får väl vaka istället... :crazy: Blir det inget föl då så kommer jag nog ner och tittar på er iallafall!
Försöker att hålla igång och träna med Wilma, hon är i hyfsad form nu. Hon är inte till salu längre, jag ska ge henne ett år till att lugna ner sig. Hoppas att det fungerar!
Rider för ÅE i aug och kommer troligtvis att rida för BJ i okt istället!
Ha det så bra så länge!
 
Tack tack De bockar buggar och niger. Zigge Stor? Nä det är jag som är väldigt litenBara 148,5cm är jag! Zigges mankhöjd liger på någonstans mälan 160-165cm vi har inte mätt honom med sticka än. så en stor är han inte. Fast hans kropp måste va stor anars skulle inte hans stora vänliga hjärta få plats. :love:
 
åhh vad gulligt du skriver!!! saknar mina pållar som går ute i hagarna nu,var bara två timmar sedan jag var o goisade med dom :love:
 
vad kul du får komma o kolla på pallas bebis nu :love:

har anmält mig till samma kurser för ÅE o BJ som du :D får se om ja får plats. skrev för en vecka sedan till dom som håller i det.
du får inte sälja wilma hon e ju så vacker!!! prinzens kärlek :rofl:

ha det bra kram
 
Jag har en morganvalack.. han är inte vald, utan jag fick honom av hans förre ägare och den hästen är inget man tackar nej till..
Rider någon blandning av olika ridstilar (AR, barock, western), försöker hitta något som passar oss bra.
 
Jag har ett nordsvenskt sto som jag tävlar hoppning och western med, tänkte börja rida barock med henne nu :D
Henne fick jag i 15års present.
Sen har jag en Frieser som jag "plockade upp" på vägen hem från Irland. Då såg man inte riktigt va det var för pålle jag blivit med, så fruktansvärt mager o lortig! Men det visade sig vara en liten hingst under skiten. Håller nu på att rida in honom.
Sen har man två shirehästar me. En hingst som kallas Nodde som nu närmar sig 180 cm, trots sina 2 år, och en valack som heter Thor. Dessa ska användas delvis till barock.
Har även fått hem en mustang från USA nyligen, en riktig vilde! En liten hingst som jag nog ska kalla Spirit, (ni vet - filmen).
Saknar nu min jättesöta hopphäst Torakh som står uppe i Värmland hos en kompis och betar efter en skada, med sin gamle vän Chero, en dartmoorhingst som gått i pension.
Kan inte få nog av dessa vackra hästar!
 
haha jag förstår dig,e glad att ja inte har egen gård utan ja står inackorderad och jag har 3 av sju platser :rofl:
har du bild på den skitiga lilla friesern :D ???? :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu får ni äntligen bilder på Simon/Toby från min kull. Han är nu drygt 8 månader (blir det 4/8). Han ser väldigt hängig ut på bilderna...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Fick dessa underbara bilder av palle och även tillåtelse att lägga upp dom här. Det är alltså Scottish Straight den första, en hona. Den...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: palle
·
L
Övr. Hund http://photo.starblvd.net/Cazmir/6-4-1-1080822303?m=1&pg=5&ro=3&co=0.jpg söööt...
Svar
8
· Visningar
1 434
Senast: Betsy
·
Utrustning ska byta sadel på herman, eftersom den vi har nu inte passar. Har fått låna en begandad sadel av brosan som har legat på bred fjording...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp