Hästtransport och försäkring

bollen__

Trådstartare
Måste man enligt lag ha försäkring på släpet?
Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat. Är det olagligt?
Det är ett så pass gammalt släp att det nog inte är värt att ha en försäkring om det är frivilligt, händer det något med släpet åker det nog till skroten även om jag har en försäkring skulle jag tro.
 
Sv: Hästtransport och försäkring

Du har redan fått svaret men ändå;) Nej, du behöver inte ha släpet försäkrat, det går på dragbilens trafikförsäkring!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 796
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp