Hästutbildaren Elinor fick allvarlig förlossningsskada: ”Skulle jag kunna rida igen?”

När Elinor, 29, födde barn fick hon en så allvarlig förlossningsskada att läkarna inte kunde säga om hon någonsin skulle kunna sitta i en sadel igen. Eftersom hon jobbar som hästutbildare och ridningen är hennes liv fick hon panik. Nu vill hon berätta sin historia för att ge andra som drabbas av förlossningsskador hopp.
– Man kan komma tillbaka. Kanske inte 100 procent till där man var, men man kan absolut få en smärtfri vardag!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 682
Senast: Saigon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 487
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 846
Kropp & Själ Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Jag är så otroligt förvirrad och kan inte se något klart just nu. För att göra en...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Är begonia farlig för katter?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp