HAF-padd till bomlös?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 211
C

CeciliaW

Är det någon här på buke som testat HAF-padden som Stallvrå säljer? Skall vara en avlastande pad med öppna celler. Någon som testat? Är den bra?

Haftop.jpg

HAFall.jpg

Sv: HAF-padd till bomlös?

finns redan en tråd om den, som jag startat!! :banana:

de tryckavlastande paddarna suger, men själva "fodralet" är super!! :bump:

Vad har du för sadel?? *nyfiken* :D

En Barefoot Cheyenne... har en grandeurpadd nu, men vill ev byta till nåt "rejälare". Har du nåt tips? Är det Torsions equalizer som gäller?

Jag använder de padar som Torsion själva rekommenderar. De har dels en egen pad med merinoullundersida och tjocka filtinlägg, enda nackdelen med den paden är att den tar lång tid att torka när man tvättat den. Sedan finns det en pad som heter Equitex som är den som jag använder mest. Den är lätt och stadig och torkar snabbt, går att tvätta i maskin. Båda padarna är stadiga och glidfria, och man slipper efterdra så förbannat som med Equalizer.

Tyvärr säljer inte Torsions återförsäljare i Sverige dessa padar, så man får köpa dem från Tyskland, t ex från www.equitex.de.

Jag fick med den när jag provade en Freeform. Skiton (samma som Torsions) är mkt mer stabil och hårdare än HAFpadden. HAFpadden kan man trycka ihop hur lätt som helst.
Dock verkade den lättskött och välsydd...

Jag köpte Haf padden till min Freeform.(Kornblå)
Tyckte först att den var okej, men inte efter ett tag.
Annars ville jag väl att den skulle var okej....:smirk:

Har idag lagt i ilägg av Liggunderlag tillsammans med iläggena som var med, och det funkar 100 gånger bättre.
Skulle helst vilja ha Skito iläggena i Hafpaddens fodral, men det får bli när man har mer pengar :d

Mitt hemagjorda alternativ duger gott så länge.

**raderat**

Senast ändrad av en moderator:

Equitex-modellen för bomlös är ursprungligen gjord för Torsion. Jag tror att man även kan köpa den från www.wayoutwest.de som jag har för mig pratar bra engelska, och www.hue-hott.de som pratar engelska. De brukar vilja ha betalning innan de skickar, tror att någon av dem möjligen tar kort, annars är det banköverföring som gäller.

Okej, jag PMade i stället som du kanske märkte. Tack för infon :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka