Haflinger som hopponny?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare M9s3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 504
Sv: Haflinger som hopponny?

Ja och fördomarna gör ju att inte så många har dom så dom som går höga klasser är väldigt speciella:)

Haflinger sm eller Haflinger Mästerskapen som det heter, hålls i år på Strömsholm, samtidigt som haflingerföreningen har riksutställning, premiering och generalmönstring. Många haflinger alltså! :) Själva mästerskapsklassen går i LB, c-ponnyhöjd tror jag, så var det i allafall på min tid. Hihi. Läs mer om det här.

Tror det finns strax över 1000 registrerade haflinger i Sverige.

Senast ändrad av en moderator:

Haflinger funkar alldeles utmärkt för hoppning... Min häst löshoppades 1,20 som 4åring och när han var 5 hoppade vi banor på 90 cm. Tyvärr har vi inte kommit längre pga att vi aldrig haft en hoppsadel mer än 2-3 lektioner i sträck.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 478
Senast: Edla
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Kilauea
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka