Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Söt liten dam! Vill veta mer precis som GT.
Tänk vad många fina flingabilder som redan rammlat in -man blir så glad av flingabilder.
Har inte fått iordning på någon dator i nya boendet än så jag får passa på att kommentera på arbetstid:o.
Lovar nya bilder på Hannie när det är fixat.

Annars är hon ganska billig just nu om det är någon som är intresserad:), det märks så väl att jag inte har haft tid o ork för henne nu,mer buffel än häst, det är tur att hon är så genomsnäll annars vete tusan hur det skulle gå......Skulle nog behöva gå på en hel radda med NH-kurser:idea:/L
 
Sv: Haflingertråden

Fuxen Pramet-Vulkan XV är inte en haflinger, det är en Noriker. De har ytterligare en norikerhingst på stationen, samt haflingerhingsten 1511 Matcho, men han är inte avbildad! :)

Okej... Jag funderade själv på om han var det. Men har dom avlat in haflinger i norikern då eller finns det även en noriker hingst som heter Liz. Afhan?
 
Sv: Haflingertråden

Är det ett typiskt wildkogel huvud han har?
Tinkas helsyster har ett likadant!;)
IMG_1506.jpg

Vet inte. Tror Wincent har ärvt sin mammas huvud. Det är ganska grovt och stort. Den där har mycket ädlare huvud än min.
Kanske någon annan vet?

Lakrits Hon ser fin ut den nya - vackert huvud och uttryck, men stammen???. Du har helt rätt deras ögon ser så kloka ut - har ofta tänkt samma:love:Likadant på denna bild från GT.
 
Senast ändrad:
Sv: Haflingertråden

Tackar och bugar för alla välkomnanden!! Ja, detta är en trevlig tråd, det kan ju bli lite väl mkt hbl på buke..:angel:
Min lilla flinga köptes in av en slump och jag tycker bara mer och mer om henne. Meningen var att rida in henne ordentligt och sedan sälja henne men jag tror det får vänta.... kanske betäcka henne rent av. Hon heter (tyvärr...) ADRIA och är efter Allegro (ty) och undan Aline (ty) Ni som vet mycket om haflinger får gärna berätta för mig om hennes föräldrar då jag inte har en aning om vilka de är!!
tmkrn071230.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Jo, visst har jag ett sto efter Brenhines. Hon heter Princess till vardags och hon är nu 21 år. Jag hoppas att kunna göra väpnarprovet för Bent till sommaren med henne. Jag köpte henne från Burhults när hon var 8 månader och hon är min första bäbis.:love:.. hon är så klok och fin. En riktig pärla. Men hon har varit ett elände de första 10-12 åren. Rädd för precis allting och ängslig och orolig. Trodde aldrig det skulle gå att köra henne. Men jag har lärt mig mycket med henne och nu rider min lilla dotter på henne.

dec3_lit.jpg


20080113_5.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Okej... Jag funderade själv på om han var det. Men har dom avlat in haflinger i norikern då eller finns det även en noriker hingst som heter Liz. Afhan?

Nix, bilden föreställer deras norikerhingst. Härstamningen som står under är stammen på 1511 Matcho som är deras haflingerhingst. :)
 
Sv: Haflingertråden

Hon heter (tyvärr...) ADRIA och är efter Allegro (ty) och undan Aline (ty) Ni som vet mycket om haflinger får gärna berätta för mig om hennes föräldrar då jag inte har en aning om vilka de är!!

Nummer, tack! :D Det finns minst 3 Allegro bara i Tyskland, dessutom åtminstone 1 Alegro (i Tyskland)! Har du Alines nummer så släng in det också!
 
Sv: Haflingertråden

SHIT nu såg jag precis hur det skulle se ut med min drömsele på min drömhäst! TACK! Har nog bestämt mig nu... är så svårt att få tag på begagnad loksele passande haflinger, alltid ere någe fel!
Köpte du denna ny? Måttbeställd efter hästen?

De säger annars att tärnsjö har blivit sämre just på selar så jag har tvekat men FYYY va fina de är, finast på marknaden!
:love::love::love:
 
Sv: Haflingertråden

Nix, bilden föreställer deras norikerhingst. Härstamningen som står under är stammen på 1511 Matcho som är deras haflingerhingst. :)

Jaha:idea: Nu känner jag mig dum att jag inte närläste lite bättre:angel:

Tack för dit tålamod Eldfuxen:)
 
Sv: Haflingertråden

Flåt....:o Allegro HBIA DE 381836036393 och Aline H DE 381 837543393. Blev det rätt, tro?
 
Sv: Haflingertråden

Jag bara älskar selen!! Köpte den till min lipizzaner men den passar bättre på Flingan. Jag köpte den helt ny av en som måttbeställt den till sin islandsponny. Hon hade något slags handikapp och tyckte selen var för tung. Tärnsjö är ju alltid Tärnsjö.
 
Sv: Haflingertråden

Iser utöver dom där tofflorna finns det ju nån terräng bil med, som alltid dyker upp när man spanar efter Haflinger!

Just det!!! Den såg jag också...
Denna sidan tyckte jag var lite komisk:


http://www.haflinger-usa.com/







Man tror först att man har kommit till en fin sida om flingor, med en massa fina kort och sen helt plötsligt är det lik förbannad dom där tofflorna den handlar om...:smirk:
 
Sv: Haflingertråden

Okej, jag måste väl också presentera mig och min pålla :D!

Själv heter jag Anna och bor i nordöstra Skåne-hörnet. Min haflinger heter Ne-Bell och är 5 år i år. Jag köpte henne som 3-åring, och hade väl mina tvivel om hur jag skulle klara av en unghäst :crazy:, men det har bara gått bra hittills! Ne-Bell är född i Danmark och e. Nino och u. Nelle. Hon har, tyvärr, lite väl mycket gråa inslag i manen för att vara helt perfekt enligt rasstandarden, men för mig är hon ju bara bäst ändå! Hon rids mest, men är även tänkt som körhäst. Hon har varit framför vagn några gånger och det har gått bra, även om hon varit lite i hetaste laget...:D Här är några bilder på "underverket":

P2240006.jpg


P2240010.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Jorunn heter jeg og her er hesten min Elly. Vi bor i Eidsvoll litt nord for Oslo. Jeg følger dialogen her inne og lærer stadig nye ting. Velkommen til alle nye- og takk for alle vakre bilder til alle.

EllyhosLine005-1.jpg


Dette er bilde fra skogsturen i helgen.
I det siste har jeg (og ei venninde) kjørt Elly både i skogen og i trafikken- alt har gått fint. Vi øver frem mot neste kjørekurs i starten av april.
I tillegg har jeg fremdeles åringen Adel som er etter Elly og Abendsturm. Jeg vingler mellom å ville ha han og å selge han, eller det er vel mer et spørsmål om TID- med to små barn, 80% jobb, mann og annet (..som det blir lite av) Er det andre som kjenner seg igjen?
Siden jeg gjerne vil holde Elly i gang, blir de fleste rideturene våre etter at barna har lagt seg- ut i skogen med hodelykt.. 2 timer i snødryss i går- skogen lukter juletrær her nå..Deilig at det går mot lysere tider..
Nok sukk for denne gang
Jeg gleder meg til i morgen, da skal barna og jeg til norsk hestesenter og se på hingstekåringen av to etterkommere etter Alpkogel- og andre hingster av mindre interessante raser..
Skriver mer senere..
 
Sv: Haflingertråden

Vet inte. Tror Wincent har ärvt sin mammas huvud. Det är ganska grovt och stort. Den där har mycket ädlare huvud än min.
Kanske någon annan vet?

tror bilden luras lite, ska se om jag hittar en bättre bild! det är främst den böjen på nosen jag tänker på!:)


tills dess får ni kolla på en gammal morgon bild!;)
bilder073.jpg


mimbisen är så trött s hon vilar hakan mot stolpen!:D
 
Sv: Haflingertråden

Jeg gleder meg til i morgen, da skal barna og jeg til norsk hestesenter og se på hingstekåringen av to etterkommere etter Alpkogel- og andre hingster av mindre interessante raser..
Skriver mer senere..[/QUOTE]

:bump:Och jag vet redan resultatet.....................:banana:
Linda mailade ...........:D

Båda liz.301/T Alpkogels söner blev godkända för avel i Norge, Armani av Mosegaarden och Lian´s Argus!!!!!!!!!!!! GRATTIS och lycka till med ert avelsarbete i framtiden!
Vi är jätte stolta "farmor och farfar" och vår älskade "Alpkotte":love: ska få massor av äpplen i kväll!!

Jorunn, berätta gärna mer om hela kåringen i dag.Bilder? Har redan börjat tjat på Linda!:D
 
Sv: Haflingertråden

Kl*
Efter en vecka På Österlens Haflinger ridning, ville jag inte sluta..
Fick en del fina bilder, så här såg det ut en morgon när jag mötte de i hagen:D.. vill tllbaka till alla dessa underbara haflingers.. gud vad jag vill,leva som hon gör..

18952649.jpg

18952638.jpg

18952648.jpg

18952650.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Vilka tjusiga bilder från Österlen och alla andra bilder som också kommit in här i den nya tråden :love:.
Jag heter Pia och har varit med ett tag i den här tråden eftersom jag är på jakt efter att köpa ett haflingersto framåt sensommaren. Har en del hästar i familjen, av olika raser, men vill ta upp ridningen igen på gamla dar och har då fastnat för haflinger.
Men förra tråden blev så lång så jag hade svårt att komma in och har inte varit inne här på ett tag. Men följer med så gott jag kan i alla fall för trevligare tråd hittar man inte här på Buke.;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 818
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
15 276
Senast: Miingla
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 318
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp