Relation / paus

Försök orka respektera den paus han har sagt att han vill ha. Även om du behöver prata så kan han mycket väl vilja ha en paus från allt som har med relationen att göra, inklusive att prata om den.

Försök hitta en samtalshjälp och jobba på dig själv ist.
Kloka ord.. svårt , krävs mkt tålamod från mig som har dålig impulskontroll.
 
Jag förstår att det är jobbig situation. Men inget blir bättre än att plågsamt hålla sig kvar vid något som på nästan två år inte har kommit någonstans.. Jag kikade tillbaka i gamla trådar och det var samma tugg där.

Det är sjukt jobbigt att göra slut! Men bryt nu, innan det går för långt.

Jag vet hur det är att leva med psykisk ohälsa också. Jag själv är bipolär, som obehandlad gjorde och sa jag många konstiga saker. Men det går inte gömma sig bakom diagnos och ohälsa.
 
Jag förstår att det är jobbig situation. Men inget blir bättre än att plågsamt hålla sig kvar vid något som på nästan två år inte har kommit någonstans.. Jag kikade tillbaka i gamla trådar och det var samma tugg där.

Det är sjukt jobbigt att göra slut! Men bryt nu, innan det går för långt.

Jag vet hur det är att leva med psykisk ohälsa också. Jag själv är bipolär, som obehandlad gjorde och sa jag många konstiga saker. Men det går inte gömma sig bakom diagnos och ohälsa.
Det ser väldigt mkt annorlunda ut nu.
Trist att få höra " gör slut. Gå nu, det blir inte bättre"
Suck..

Stänger tråden.
 
Är inte ute efter någon solskenshistoria..utan mera höra om någon varit i liknande situation..men det spelar ingen roll.
Tycker att tråden har urartat.
Vi kan nog vara flera som varit i liknande situationer och ger råd utifrån det. Det kan man göra utan att berätta om sin egen erfarenhet. Och jag tänker exakt som @Thaliaste. Bra råd!

Och en rolig sak med buke är att TS sällan kan råda över hur en tråd utvecklar sig. En trådstart kan utveckla sig till en diskussion om något helt annat, och det är helt i sin ordning.
 
Det har inte varit direkt svar på min fråga. Utan mera fokus på varför jag vill fortsätta med en man som inte vet vad han vill..osv. och det inte kommer att sluta bra...jag har fått ett svar på min fråga.
Du har inte bara fått ett svar på din fråga utan många. Jag har varit i liknande situation och det höll på att ha ihjäl mig av allt hopp innan jag insåg att den andra inte ville men var för feg för att ta ansvar för att göra slut.

De flestas svar är att om någon vill ha paus och är osäker är det bara ett sätt att säga att det är över, den vill inte mer, men har inte förmågan att vara helt rak med det.
 
Jag tror att de viktigaste här är att jobba på sig själv. För man kan aldrig fortsätta en relation om det ständigt är bråk och man kan inte kommunicera. Att man kanske bara ska ta dagen som den kommer och se om man hittar tillbaka. Är i en liknande situation där min sambo gjort slut men jag vill verkligen inte de ska ta slut. Men kan inte övertala honom, utan får helt enkelt ta denna tid för mig själv och jobba på de bitarna vi haft problem med i vår relation. Se om vi hittar tillbaka helt enkelt eller flytta och se om vi hittar tillbaka vid ett senare skede, eller gå vidare.
 
Jag tror att de viktigaste här är att jobba på sig själv. För man kan aldrig fortsätta en relation om det ständigt är bråk och man kan inte kommunicera. Att man kanske bara ska ta dagen som den kommer och se om man hittar tillbaka. Är i en liknande situation där min sambo gjort slut men jag vill verkligen inte de ska ta slut. Men kan inte övertala honom, utan får helt enkelt ta denna tid för mig själv och jobba på de bitarna vi haft problem med i vår relation. Se om vi hittar tillbaka helt enkelt eller flytta och se om vi hittar tillbaka vid ett senare skede, eller gå vidare.
Jag skulle säga att det är bättre att jobba på sig själv än på en relation som den andra inte ville ha.
Lättare sagt än gjort
 
Det är endast en person här inne som har berättat om liknande situation. Ingen annan har nämt att dom varit i liknande situation. Det var det jag ville veta. Min situation är absolut inte unik. Ville endast veta om det fanns fler som hade tagit en paus och hur det gick för dom. Inget annat
I din situaiton med din ev diagnos så hade jag avvaktat tills hjälp kommit in i bilden så att du på ett sunt sätt kan se och resonera på ett bra sätt när det kommer till känslor. Jag vet att DBT tar lång tid men du besparar dig mycket lidande med att avvakta och inte gå in i en relation om du vet med dig att DBT är inom sikte.

Det är ju inte hållbart för någon av er så som det är nu, så ta din tid och få hjälp och sen gå vidare efter det.
 
Det är endast en person här inne som har berättat om liknande situation. Ingen annan har nämt att dom varit i liknande situation. Det var det jag ville veta. Min situation är absolut inte unik. Ville endast veta om det fanns fler som hade tagit en paus och hur det gick för dom. Inget annat

Här är en till som varit i samma situation. Vi fortsatte av och på ett par år till, eftersom vi faktiskt älskade varandra. Det slet hårt på oss båda två, och till sist tog det såklart slut ändå. Trots att vi trivs bra ihop som vänner (och hade ett bra sexliv).

Alla människor passar inte att leva ihop.

Har man sen egna issues man behöver komma till ro med så är det ju ytterligare en anledning till att man inte borde fortsätta där man är.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 199
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 716
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp