Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

ha ha det finns alltid undantag, en av hästarna istallet håller sig också alltid i fint hull, hon tycker helt enkelt inte att mat är det viktigaste i världen...:D
 
Sv: Haflingertråden

SuckHaflingerhästar kan nog överleva på en dagsranson av två grässtrån, fem halmstrån och en barkbit.

Det där skriver jag under på :crazy:!

Vi har fotat lite i helgen igen och kolla in denna bild på Romeo :eek:!!!!

Tjockismaj2008.jpg


Jag blir helt gråtfärdig av att se den. Romeo betestränar fortfarande och är uppe i ca 3 timmar per dag på gräs. Var ska detta sluta. Det är ju bara början på maj och han ser redan ut som Gerris högdräktiga sto.

Det ser ju inte lika illa ut från sidan så mycket beror väl på att det inte finns några muskler som håller in magen men ialla fall, vad ska jag ta mig till :cry: :confused:.

Tjockisfrnsidan.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Persika Det är bara hingstägarna som inte får nämna sina egna små vidunder. Så visst kan vi se att det är tyrolerhingsten liz.352/T Nachtmann som du beundrar!;)

Precis så är det ... ALLA andra får prata om hingstar men inte vi! :mad: ;) Eller jo, vi får ju också prata, men inte om våra egna.

Hörrni har ni sett den här tråden på Bukehjälp? Som jag tolkar Immers och Gunnars svar så kommer ingen att kasta ut er även om ni skulle råka visa någon liten ridbild eller så på era killar.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=879120
 
Sv: Haflingertråden

Fast det är ju skillnad mellan att lägga in en ridbild på Dressyr och att lägga in bilder eller skriva på Avel ... Jag kommer i alla fall att låta bli det även i fortsättningen.
 
Sv: Haflingertråden

Fast det är ju skillnad mellan att lägga in en ridbild på Dressyr och att lägga in bilder eller skriva på Avel ... Jag kommer i alla fall att låta bli det även i fortsättningen.

Ja det är ju lite knepigt det där att den här tråden ligger just på avel. Vi skriver ju om väldigt mycket annat också.
 
Sv: Haflingertråden

Romeo ser ju ut som en riktig haflinger nu :angel::rofl:

Ska faktiskt säga de att MIN har bantat ner sig själv :O
Helt otroligt hon ser rätt fin ut nu i hullet :D:D
 
Sv: Haflingertråden

Ja men det gååår ju inte med hans artrosled :cry:.

Då återstår bara fettsugning ... :devil:

Skämt åsido, motion är det enda som hjälpt här i alla fall. Fast de blir liiite smalare över vintern. Jag är en ondsint matte förstår ni. Jag väger all mat de får! :devil:
 
Sv: Haflingertråden

Det var därför jag skickade dig adressen till HAD:s (Haflingeravelsforeningen Danmarks) ordförande, Decibell_Lover. Hon borde kunna berätta mer om din häst, för hon har enorma kunskaper om haflingerhästarna inom HAD! :bow:



Precis så är det ... ALLA andra får prata om hingstar men inte vi! :mad: ;) Eller jo, vi får ju också prata, men inte om våra egna.



Det går väl att visa alla "helt renrasiga" haflinger i STH? Eller har jag missuppfattat?

Vad bra att du kunde översätta och hjälpa, så nu vet vi lite mer om
"Ondulas barnbarn".:bow:

Vi kan ju byta, så du pratar om min så pratar jag om din......:idea:
Jag tycker att man borde kunna skilja mellan reklam och reklam, men det är bäst att "hålla käft" och låta andra ha åsikter vad rör hingstar.
Man kan ju i sitt stilla sinne skaka på huvudet och undra och hoppas att de flesta stoägare väljer att själva bilda sig en uppfattning om hingsten i stället för att låta sig påverkas av andra!:grin:

Javisst, 100% renrasig är kravet för att visa till STHs kåring. Vad jag menade var att det kanske var ett större intresse att visa den lille för en tyrolerdommare(Hannes Schweisgut) när pappan är en tyrolerhingst ...men det är ju vad man själv väljer. SHF tar ju också emot tyrolare, 100% renavel etc.........
 
Sv: Haflingertråden

Jaha då har vi överlevt vår första tävling tillsammans!! :bump:

En rosett i 60 blev det minnsan och ett dumt pet i 70 men det fixar vi nästa gång! :laugh:
ww.pixbox.se/pic_show_id20276926.html[/URL]

Kommer lite mera bilder in action senare när jag själv fått dom av min fotograf!


Haflinger kan!!!! (och deras ägare :angel:)
 
Senast ändrad:
Sv: Haflingertråden

Fast det är ju skillnad mellan att lägga in en ridbild på Dressyr och att lägga in bilder eller skriva på Avel ... Jag kommer i alla fall att låta bli det även i fortsättningen.

Samma här. Inne på avel i alla fall. En ridbild på dottern på gnägg kvittar ju.
 
Sv: Haflingertråden

Grattis! :bump: Vad roligt att det gick bra!
tyvärr kan jag inte se din bild..

Min flinga kan också.. Hon skulle få skor fram för första gången och visade att hon kan stegra så hon slog huvudet i stalltaket som inte är lågt :devil: Hon blev lite groggy och spak nån sekund, sen var hon igång igen..

Fast när en av hästkompisarna hämtades in så lugnade hon ner sig så skorna kom på plats efter mycket om och men. :angel: :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflingertråden

*knapplån*
(förresten - grattis till tävlingen!)

Hej igen alla Haflingerentusiaster! *kikar in för första gången på evigheter* har försökt läsa ikapp, men det kommer ta ett tag ;)

Det verkar som om ni alla haft en fantastisk vår i alla fall! Janne och jag har det fint i solen och jag är faktiskt här och smyger för att be alla flingvetare om en liten detektivtjänst... Min häst är ju "papperslös", uppvuxen på ett haflingerstuteri i Tyskland någonstans, som förra ägarna inte hade namnet på. Men nu slog det mig att i hans gamla vaccinationskort så står det Freystadt på alla veterinärstämplar. Finns det något haflingerstuteri i Freystadt som sysslar med turridning som någon känner till? :confused:

Det skulle vara så fantastiskt roligt att få veta lite mer om Jannes "anor" och jag vet ju att det finns en och annan expert här inne!

OCH jag hoppas att jag inte ställt någon förbjuden fråga nu, jag menar verkligen inget illa utan i så fall är det bara okunskap om "reklamregler" :o
 
Sv: Haflingertråden

Det är en länk till pixbox.

Om den inte funkar så gå dit och sök på "ynkepynket" så finns ilte bilder under vår första tävlig..



Och nu är jag bara så sugen på mer äventyr! :D
Nu är man beroende av både flingor och tävlingar!!:devil:
 
Sv: Haflingertråden

Jag gav Faffie lite Mustangpellerts när hon diade Flocke,hon hade en sommarhage med inte alltför närigsrikt gräs o sen tyckte jag att det var bra att ta in henne o fölis 1g/d för att kolla upp dem. Faffie kom garanterat o ville in när hon visste att det fanns mat att hämta:D(lilla gumman vad jag saknar henne:cry:)

Grattis Angelo! Hur i hela friden lyckades du att knoppa manen??

Bettysmatte: Hon är lite trind men söt som socker:love:
 
Sv: Haflingertråden

Heh.. en liten hemlis är att han inte längre har "flingman" utan istället halvblodsman :grin:

Taskig hagkompis hjälpte mig att fatta det beslutet :cool:


Men har provat knoppa riktig man men dom blir stora som kanelbullar, bara så ni vetom ni skulle vilja prova!:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 818
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
15 571
Senast: Gnist
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 319
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp