Hakskydd på ridhjälm

Coop

Trådstartare
Hej
Hittade ett gammalt hakskydd häromdagen som suttit på en gammal cykelhjälm. Kom då och tänka på att det inte finns på dagens ridhjälmar så ofta, varför?

Vet att en gammal hjälm jag hade för sisådär 10-15 år sedan hade ett hakskydd.

Nyfiken bara :)

Sv: Hakskydd på ridhjälm

Det är inte bra för tänderna om man ramlar av. Hakskyddet ligger så det trycket på underkäken.

Hade för länge sedan en hjälm med hakskydd. Blev avkastad, föll så att hakan träffade marken först. Fick ett fult sår av hakskyddet - sedan åkte hakskydddet i papperskorgen :mad:

Hej!
Tack till er båda, tänkte väl att de hade kommit på att det kanske inte var så bra och tog bort det

Då har jag en sak mindre att fundera på :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka