Hal filt på bakluckan

Sparvoga

Trådstartare
Har ett tranesläp som har filt på bakluckan, har märkt att det blir ganska halt.. Har sett att på en del släp är som trälister eller vad man ska säga på rampen. Någon som satt dit såna själv?? tips

Sv: Hal filt på bakluckan

Jag har också Trane med den där hala mattan på. Lite onödigt känns det att byta till gummimatta då jag sparar till att kunna köpa ett nytt släp så småningom, förhoppningsvis nästa år.

Men jag har med funderat på om man skulle kunna göra något annat, som sådana där träribbor som du sa.

Har inte ett trane utan en värmlands vagn. Den är det oxå filt på men har även ribbor med kanske 1,5-2 dm mellanrum. De är i samma material som inneväggarna och mellanväggen. Funkar skitbra!

Så det kan ju inte vara för svårt att sätta dit på ett trane?

Puttar upp tråden lite..

Är det träribbor då alltså? Vi ska byta golv nu snart och då kan man kanske passa på att dra dit några ribbor med. Hur ligger ribborna på din? Rakt över rampen eller "på snedden"?
Du har ingen bild :idea:

vi har också värmlands-vagn med filt på luckan, och vi har satt ditt trä-ribbor, på längden, jag hade nog inte satt dom snett då pållarna kan halka på ribborna också när de ligger snett (på trä iaf)
Jag tror att det är samma material som väggarna...kan det vara playwood....:confused: Vi har 5-6 ribbor, ca 1cm höga och ca 2-3cm långa, funkar skit bra:D :D

Okej, ja det är plyfa/plywood :) Ska se om jag kan få det fixat, tror det hade varit bra faktiskt.

Jag har ett gammalt trane med "filtmatta"
Förra ägaren satte dit träribbor, de har funkat kanon under alla år.
Det som är tråkigt är att skruvarna han fäste ribborna med har rostat och den sen inge kul ut bakifrån :(

Men måste man fästa ribborna underifrån/utifrån, kan man inte fästa med skruv ovanifrån/inifrån på rampen och sänka ner skruvarna lite i träet?

Mina ribbor är fästa med genomgående vagnsbultar.
Ska dom sitta ordentligt så behöver de nog vara genomgående.
Fast man kanske kan välja ´nått som inte rostar :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 282
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka