Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ett tranesläp som har filt på bakluckan, har märkt att det blir ganska halt.. Har sett att på en del släp är som trälister eller vad man ska säga på rampen. Någon som satt dit såna själv?? tips
Jag har också Trane med den där hala mattan på. Lite onödigt känns det att byta till gummimatta då jag sparar till att kunna köpa ett nytt släp så småningom, förhoppningsvis nästa år.
Men jag har med funderat på om man skulle kunna göra något annat, som sådana där träribbor som du sa.
Har inte ett trane utan en värmlands vagn. Den är det oxå filt på men har även ribbor med kanske 1,5-2 dm mellanrum. De är i samma material som inneväggarna och mellanväggen. Funkar skitbra!
Så det kan ju inte vara för svårt att sätta dit på ett trane?
Är det träribbor då alltså? Vi ska byta golv nu snart och då kan man kanske passa på att dra dit några ribbor med. Hur ligger ribborna på din? Rakt över rampen eller "på snedden"?
Du har ingen bild
vi har också värmlands-vagn med filt på luckan, och vi har satt ditt trä-ribbor, på längden, jag hade nog inte satt dom snett då pållarna kan halka på ribborna också när de ligger snett (på trä iaf)
Jag tror att det är samma material som väggarna...kan det vara playwood.... Vi har 5-6 ribbor, ca 1cm höga och ca 2-3cm långa, funkar skit bra
Jag har ett gammalt trane med "filtmatta"
Förra ägaren satte dit träribbor, de har funkat kanon under alla år.
Det som är tråkigt är att skruvarna han fäste ribborna med har rostat och den sen inge kul ut bakifrån
Mina ribbor är fästa med genomgående vagnsbultar.
Ska dom sitta ordentligt så behöver de nog vara genomgående.
Fast man kanske kan välja ´nått som inte rostar