HÅL I HOVEN

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hanssonelina

Trådstartare
Min häst har ett hål i hoven och vägrar gå på den är så jävla rädd han har slutat äta också?! Va i helvete borde ja göra? Veterinären säger att ja ljuger o att dom ny lägger tid på hål i hoven men för i helvete det är sant är så jävla orolig
 
Hål i hoven kan ju vara vad som, är det spricka, klyfta, lamellröta, trampat på spik eller något annat, hål efter hovböld eller något annat som jag inte kommer på nu. Att hästen är halt behöver inte ha att göra med hålet alls.

Själv brukar jag alltid ta tempen på hästen och kolla andningsfrekvens innan jag ringer vet.

För mig låter ett samtal typ
-Hej, jag heter .... och har en halt häst som inte vill stödja på benet och har jag någon tanke på vad det kan vara nämner jag vad tror det kan vara men är tydlig med att jag inte är säker.
Efter det kan det bli någon fråga från vet som jag svarar på och sedan lite om allmäntillstånd där bla temp och andningsfrekvens tas upp och ger även uppgifter om vad det normala är för den hästen.

Skulle jag blivit nekad så hade det första jag gjort varit att ringa till annan vet om hästen inte vill stödja på benet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 282
Senast: co-SMAD4
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 433
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 785
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp