Jag har laddat för att skriva här nu i en vecka, så nu kommer bannemig en uppdatering även om det är "sisådär".
Mamma tränar
Prins för fullt, och de var på Örlingurs vintercup i söndags. Jag hade flugit hem för att vara med men lyckades bli sjuk natten innan. Preppad med medicin hängde jag med ändå, men det var inte rätt beslut. Dessutom var klassen 40 minuter sen så de red fram 40 minuter extra, dvs det gick inte SÅ bra. De lyckades inte med högergaloppen (hade anmält sig i fel varv) och så var det det där med inramning och energi (på rätt ställe). Det gick bra ändå, de fick 5,5 för trav och 6,0 för tölt men de är så mycket bättre när jag ser dem hemma!! Jag fotade men glömde lägga över bilderna på min hårddisk..
Jag var helt förstörd efter de extra 40 min så jag satt i bilen under T5, och mamma och Prins kom tillbaka med en blågul rosett och 5,9!
Bild på mamma och Prins från i höstas:
Mammas häst
Ástsael har opererats för karpaltunnelsyndrom bf, varav hf var bland de värsta vet sett. Det har gått bra och hon står nu på boxvila/sjukhage.
Flugsael är dräktig och stor! Och det är också
Krás som vi var och hälsade på. Krás är en så jäkla go häst!
Det blir alltid så mycket inbokat när jag är hemma på besök. Nästa gång hoppas jag besöka
Syrpa som ska föla hos sin "fodervärd" (som ska behålla fölet). Alltså, vissa fodervärdar är man sådär glad över att ha hittat. Syrpas är en sån!
Ooooch... mamma ska förmodligen få två inackorderingar! Jag är så glad för hennes skull, visst är det skönt att ha hästarna hemma på gården men det blir lite ensamt efter ett tag.
Ptja, det kan ju vara sånt som händer över en helg