Sv: Håll tummarna för Wahidah...
*kl*
Igårkväll travade Wahidah några steg när vi var ute på nattrastning, sedan gjorde hon en lekinvit till Zala, gick in i lägenheten, hoppade(!) upp i sängen och rullade därefter ihop sig bredvid mig och pratade. (Hon har ofta små ljud för sig och man kan ibland ligga och ha långa konversationer med henne

).
I morse när jag vaknade så låg jag nästan utanför sängen, då låg båda damerna på rygg, bredvid mig och såg väldigt glada ut

Nu har de precis fått frukost och varit ute igen. Wahidah äter glatt, travade lite ute, gick ut i hallen med glad uppsyn och höjde öronen lite när jag skulle öppna dörren. När vi var ute gjorde hon en till lekinvit till Zala och nu, precis när jag skriver det här, så välte hon bordsfläkten som jag ställt bredvid sängen. Hon tittar på den och ser ut att undra varför den inte hoppar upp igen.
Så hon är bättre nu! Min far ska åka iväg till apoteket snart för att köpa medicin. Jag håller mig här, eftersom de troligtvis ringer hit från djursjukhuset. Jag hoppas verkligen att provsvaren visar på borrelia så att hon blir rättbehandlad nu och inte måste in igen för fler tester...
Justja, ang vatten.
Jag gör så att jag ger henne frukost och kvällsmat i två omgångar och häller på massor av vatten så att hon får i sig vätska då. Sedan tar jag någon gång ibland och häller lite vatten i en skål, lägger i några torrfoderkulor och då äter hon både torrfodret och dricker vattnet

Har räknat ut att hon ska få i sig 1 liter vatten per dygn och det känns inte som om det borde vara några som helst problem att få i henne det. Men förhoppningsvis börjar hon väl dricka självmant snart.