Håll under graviditeten

J

Jenny_K

Är i vecka 21+3 och har fått sådana enorma problem med håll. Tidigare har jag kunnat "andas bort" det men nu är det så intensivt att jag inte lyckas. Dessutom håller det i sig väldigt länge. Jag vill så gärna fortsätta rida ett tag till, men det kommer bli svårt om jag inte lycvkas bli av med detta...
Någon som har något knep?
MVH Jenny

Sv: Håll under graviditeten

Jag fick oxå mycket håll när jag red i slutskedet av min graviditet men det var bara en speciell häst och bara i skritt. Bytte jag häst gck det bra *konstigt*. Det som fungerade var att rida i lätt sist i ex galopp, sen när man ridit ett tag så släppte det, ungefär som att bebisen där inne var tvungen att vänja sig lite =)

Tack för tipset! Så du började galoppen i lättsits för att sedan kunna sitta ner? Det ska jag testa!

Jag märker också STOR skillnad på olika hästar (har för tillfället 8 hästar i träning och 2 st är det absolut värst på) håller med om att det är lite skumt... :p Men som sagt: tack för tipset! Jag ska testa!
:bow: Jenny

Jag fick oxå det när jag red så jag jobbade hästen från marken i 2-3 veckor medans jag var kring v.20 sen kunde jag rida igen utan att få sammandragningar.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 580
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 521
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka