Hålla fåglar borta från rastgård

MissFideli

Trådstartare
Jag har nätat in min uteplats för katterna och av praktiska skäl är det kompostnät längst ner. Men nu har jag 2 ggr på 1 v fått rädda fåglar som tagit sig in.
Jag vill helst inte sätta finmaskigt nät på kompostnätsektionerna, men får göra det om absolut inget annat sätt finns.
Finns nått annat jag kan göra?
 

Bifogade filer

  • 20190816_085604.jpg
    20190816_085604.jpg
    637,2 KB · Visningar: 127
Prova sätta upp siluetter av rovfågel på kompostgallren? De håller fåglarna borta från våta fönster på jobbet i varje fall 🙂
 
Tack för svaren! Börjar med att skära ut en sån där siluett och hoppas det funkar. Fick tips om cd-skivor, men blir lite klumpigt så nära nätet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: Lingon
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 578
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp