Hålla ljust läder ljust

Niela

Trådstartare
Ja som vi alla vet så är det ju supersvårt att håla ljust läder ljust,köpte ett londonfärgat träns och som med nytt läder måste man ju smörja annars sprickr det och vips så vart det såhär=(

Tips om hur man ska kunna hålla sånna här träns utan att de mörknar i lädret??

Före

Diggetalkameran026.jpg

Efter smörjning

dsc_7351_165162559.jpg

Sv: Hålla ljust läder ljust

Va smörjer du med?

Om jag köper nya träns så köper jag alltid ljusare än vad jag vill ha alternativt att jag köper läder som redan är infettat.
Jag använder mig av rent fårister när jag fettar in mitt läder och med det så mörknar lädret väldigt lite.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 861
Senast: lizzie
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka