Bukefalos 28 år!

Hålla tider?

Sv: Hålla tider?

Vet inte om dina vänner ställer upp på att bli inringda och bortbokade med två minuters varsel, gissar att de har annat i sitt liv också.

Tycker att det är ganska höga krav du ställer på dem i så fall.

Så antingen får du stå ut med att det blir lite gnäll från barnet ibland, eller också får du skippa socialt umgänge tills barnet blivit större, och hoppas att vännerna finns kvar tills dess.
 
Sv: Hålla tider?

Vet inte om dina vänner ställer upp på att bli inringda och bortbokade med två minuters varsel, gissar att de har annat i sitt liv också.

Tycker att det är ganska höga krav du ställer på dem i så fall.

Så antingen får du stå ut med att det blir lite gnäll från barnet ibland, eller också får du skippa socialt umgänge tills barnet blivit större, och hoppas att vännerna finns kvar tills dess.

:rofl: jaja... Är ändå en sån där som är sjukt oberoende av vänner. Å kan dom inte med 30 min varsel är det inte så att jag inte förstår det. Roar oss rätt bra på egen hand. Bara att folk ringer o tjatar på mig om att träffas. Skulle lika gärna kunna skippa det från min sida.. Telefon är bra! ;)
 
Sv: Hålla tider?

Då så, då har du ju inga problem. Säg til vännerna nästa gång de ringer att du inte har nå lust att träffa dem längre, så slutar de säkert att ringa.

Det är ju inte säkert de förstår att du inte vill umgås med dem, de kanske rent av tror de gör dig en tjänst för att du vill umgås, nu när du är hemma på dagarna.
 
Sv: Hålla tider?

Då så, då har du ju inga problem. Säg til vännerna nästa gång de ringer att du inte har nå lust att träffa dem längre, så slutar de säkert att ringa.

Det är ju inte säkert de förstår att du inte vill umgås med dem, de kanske rent av tror de gör dig en tjänst för att du vill umgås, nu när du är hemma på dagarna.

Sa bara att jag inte var beroende av dom :rofl:
 
Sv: Hålla tider?

Okej jag förstår att det kan ställa till det om man är ute i sista minuten jämt och avbokar hit och dit..

Men mina vänner är iaf helt på det klara med att jag kan bli sen, det är inte superlätt att planera med spädbarn hit och dit.

Även den bästa planen kan spricka rejält.

Jag tycker ändå det fungerar helt okej, mitt barn är rätt enkel att planera kring, men det kan ju hända saker som man inte kan råda över heller.

Ex:

Räserbajs precis när man ska gå
Hungerskriiik igen ( trots att det inte alls var länge sedan man gav mat )
Kaskadspya över kläderna
 
Sv: Hålla tider?

Ja mina säger också att det går bra att ringa i sista sekund. Men just idag hade vi försökt boka en bestämd tid o det ville sig inte alls.. :rofl: Han har sovit tre timmar sen dess men sen gallskrek han så fort han vaknade. Så idag är absolut en sån dag där jag stannar hemma o försöker mysa istället... Så där sprack min plan :D
 
Sv: Hålla tider?

Har inte idas läsa hela tråden nu,
men det var med ett stort leende
jag läste det du hade saxat in från din blogg :D

Jösses vad förvånad jag var med första
över hur svårt det var att passa tider då.
Nu har vi nog mer bara gett upp. :p

Läste några inlägg i början,
be folk komma hem går ju bra om man bor hyffsat central.
Vi bor ca 20 minuter från stan,
om man kör på och tar de genaste vägarna :D
 
Sv: Hålla tider?

Ex:

Räserbajs precis när man ska gå
Hungerskriiik igen ( trots att det inte alls var länge sedan man gav mat )
Kaskadspya över kläderna

:rofl:
Är det inte underbart med små barn.

Fy tusan, efter att ha läst den här tråden är jag mycket muntrare! :D
Inte av skadeglädje, är ju mitt uppi det själv,
så det är väl bara "känna igen sig" som får mig att le så behövligt.

Tack Lambo får den här tråden! :bow:
 
Sv: Hålla tider?

kl

Jag kommer ihåg första gången vi skulle iväg och hade en tid att passa på förmiddagen. Ställde klockan och la till en halvtimme, det kunde ju ta lite mer tid att komma iväg med en bebis tänkte vi. En halvtimme räckte verkligen inte, vi kom en timme försent och då hann vi inte ens med att äta frukost :)
 
Sv: Hålla tider?

Eller hur :D

Om man inte kan acceptera att vänner med barn kan bli sen, tja då får man nog helt enkelt strunta i att umgås med dom vännerna.

Jag kommer ju inte sent för att jävlas eller för att jag är lat, men man vill inte gärna gå ut och lukta mjökspya eller att bebis stinker bajs.

Så vad annat kan man göra än att svära lite tyst för sig själv, byta kläder/blöja och försöka igen :D

Lite komiskt att Ella precis spydde ner hela täcket *suck*

/C
 
Sv: Hålla tider?

Jag vill bara saga, passa pa att ga ut NU! Medans du kan, medans han ar "hanterbar". Nu behover du ju bara en bloja och lite smapryttlar, och han ligger sakert nojt i vagnen eller i famnen medans du fikar med dina kompisar eller shoppar eller vad ni nu gor :D
Sen, om ett ar eller sa, och han har en massa spring i benen och betydligt mer vilja, da kan det bli betydligt mer komplicerat och begransat :eek:

Mina hade ju en massa sjukhusbesok nar de var sma sa jag vande mig liksom vid att komma i tid. Hade alltid skotvaskan mer eller mindre fardig, laddad med blojor och vatservetter etc. I den aldern gick det ju fort att byta (fast jag har insett att jag byter bade blojor och klader med raketfart :D), det enda som kunde ta tid var ju maten men de at var tredje timme sa det var ju enkelt att planera. Men sen kunde man ju bli sen/utebli av andra orsaker men da fick det vara sa. Aven nu, om vi ska vara hos en kompis kl 13 t.ex. men jag kanner att de behover leka en halvtimme till hemma innan vi aker for att de suttit i vagnen hela formiddan, da far det bli sa. Folk far helt enkelt forsta.

Nej jag tycker att du ska ta vara pa den har forsta, relativt enkla och okomplicerade tiden och inte bry dig om ifall du ar en halvtimme eller tva timmar sen (eller om han grinar nar ni ar ute, for det gor alla bebisar forr eller senare ;)) :love:
 
Sv: Hålla tider?

:rofl:
Är det inte underbart med små barn.

Fy tusan, efter att ha läst den här tråden är jag mycket muntrare! :D
Inte av skadeglädje, är ju mitt uppi det själv,
så det är väl bara "känna igen sig" som får mig att le så behövligt.

Tack Lambo får den här tråden! :bow:

Vad härligt!! :D
 
Sv: Hålla tider?

Jag ska passa på att göra saker, men hålla tider ger jag fan i ;) Jag ringer helt enkelt när jag är på väg o ser om vem-det-nu-kan-vara har tid och lust. Annars klarar vi oss utmärkt själva.

Idag ska vi försöka oss på att åka till Haninge centrum!
 
Sv: Hålla tider?

Det funkar faktiskt över förväntan med att passa tider! Men jag brukar bestämma mig för att vi ska vara klara minst en kvart innan vi verkligen behöver iväg. Lillebror får anpassa sig lite efter oss, även om det ibland känns trist att väcka honom eller att han vaknar om jag flyttar över honom till babyskyddet så funkar det inte att följa hans mat- och sovklocka alltid. Men som tur är har vi inte supermkt tider att passa. Är mest mån-tors då storebror är på dagis 8.30-11.30. Inte en enda gång har vi kommit för sent!!! JAg är själv helt chockad.

Vår lille gosse har ett humör som sin mor..... Han är inte den lättaste att ha med att göra. De flesta vågar inte hjälpa mig med honom för han är så duktig på att skrika, ibland av trötthet, att han är uttråkad osv. Men han har blivit mkt lättare ju äldre han blir!
 
Sv: Hålla tider?

Vi gjorde helt sonika så att vi aldrig avtalade tid med folk.;) Vi sade att vi ringer när vi beger oss hemifrån. Sedan kunde vi själva sätta upp ett mål och vi började alltid förbereda avfärden minst 1 timme innan utsatt mål. Det funkade rätt så bra faktiskt.
 
Sv: Hålla tider?

Hmmm såg nu att det någ såg ut att vara lite väl bra här hos oss... SJÄLVKLART tycker jag med ibland att det är som om man aldrig kommer nånvart. Jag kan tycka det känns som man står och trampar i sand och inget händer trots att man matar, byter blöjor, byter kläder, packar väskor...sen är det nån som bajsar, byter blja igen, då har nästa spytt ner sig, byter kläder, ja så var det matdags osv. Haha jag känner mig lika stolt varje gång jag lyckas komma iväg i tid!
 
Sv: Hålla tider?

Jag tycker det går rätt bra att ta sig iväg faktiskt.
Visst, behöver jag inte passa en tid så slipper jag ju gärna men detbrukar gå ganska bra att passa tider oxå.
Visst har vi kommit till bvc med andan i halsen men oftast är det mig eller sambon det hänger på då och inte sebastian. :)

Jag brukar räkna ut när vi behöver åka för att hinna med resan och så ser jag till att skötväskan är klar. Sen försöker jag börja amma 45 minuter innan åk-tiden. Då hinner han äta och vi hinner byta blöja/kläder. Sova brukar han få göra i bilen/sjalen/vagnen om vi ska någonstans. Skulle han vara utsövd innan vi ska ivägså skulle jag inte komma någonstans. :)
Sen har jag inte så stora krav, han är bebis och han skriker ibland... Oftast är han dock väldigt behändig att ha med sig, glad och munter. :)
 
Sv: Hålla tider?

Hmmm jag som trodde att alla lade av sig klockan när de är hemma med sina små??? om det nu inte är så så kanske det är vad alla borde göra, ta en paus från vår tidsstyrda värld och bara ägna sig åt att njuta av det bästa som finns!
Tids nog kommer alla krav så passa på medans ni kan!

I min värld är en småbarns förälder alltid ursäktad, alltid!!!

Att passa tider med en bebis är lika lätt som att hoppa på tåget i farten.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 220
Senast: Madalitso
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 670
Senast: cewe
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 310
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 739
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp