Hållbara leksaker

Shettisar

Trådstartare
Alltså nu börjar jag tröttna på de utbud som finns till hundar och leksaker. De tål ju inget. Är det någon som vet vart man kan hitta leksaker till hundar som tål att lekas med utan att gå sönder efter 1/2 min?

Latex jox och andra pipsaker kan man glömma.Det enda som fungerar just nu är tennisboll och floss sakerna,fast floss sakerna dras i bitar sakta men säkert också......

Sv: Hållbara leksaker

Jag har en sån där boll med handtag som egentligen är en hästleksak.Min burdusa dalmatiner har haft den i tre år nu :angel: .

Hade en basketboll till min schäfer, som mördade allt hon kunde bita över, men basketbollen kom hon inte runt.

Sen var de ibland basketbollrally innomhus, vilket kanske inte var så lämpligt alla gånger.

Min hund kan knappt ha några leksaker. En tennisboll går på fem sekunder, en fotboll pajjar vid första bettet, dessa "kampleksaker" med boll på snöre är värdelösa. osv osv.
nu får han leka med sina pajko tennisbollar. Å så har han ett crossdäck som han käkar på.
Är inne på att köpa en Kong och en Boomerball till honom.

deathworship skrev:
Min hund kan knappt ha några leksaker. En tennisboll går på fem sekunder, en fotboll pajjar vid första bettet, dessa "kampleksaker" med boll på snöre är värdelösa. osv osv.
nu får han leka med sina pajko tennisbollar. Å så har han ett crossdäck som han käkar på.
Är inne på att köpa en Kong och en Boomerball till honom.

Vad har du för ras, själv har jag en Amstaff! såg precis att du skrivit i en annan tråd till mig å att du har en Staffe..... kan säga att kongen nästan bitsäker.

Shettisar skrev:
Alltså nu börjar jag tröttna på de utbud som finns till hundar och leksaker. De tål ju inget. Är det någon som vet vart man kan hitta leksaker till hundar som tål att lekas med utan att gå sönder efter 1/2 min?

Latex jox och andra pipsaker kan man glömma.Det enda som fungerar just nu är tennisboll och floss sakerna,fast floss sakerna dras i bitar sakta men säkert också......

Hmm.. Barnleksaker (såna som piper) brukar kunna vara ganska hållbara ibland :)

Haha det eviga problemet med leksaker =)
B biter sönder allt. Vi har köpt de största basketbollarna för att han inte ska komma runt, men likt förbannat så är de trasiga efter 10 min iaf.
En stimulansleksak ( typ som en kong i hård plast) med hål i som de ska komma ut godis ur, var lättare att bita sönder och äta godisarna istället för att "vicka" ut dem.
Pipleksaker och andra som "vanliga" :D hundar leker med, bits bara sönder...

Jag köpte ett "däck" helt i nån typ av gummi, den har han haft i 1½ år nu. Den ända som håller... Den köpte jag på en vanlig hundaffär, så gå in och fråga det gjorde jag =)

Vi har en leksaksdödare hemma. Han får pipisar i latex. En har som hållt i 1,5 år nu. Den håller till och med så bra att vovve tycker den är tråkig, eftersom man inte kan "döda" den utan den uppkäftiga j-n fortsätter pipa än då.

Men till alla här inne, se för guds skull till att ni har bollar med ett snöre på! Fick höra från vår instruktör om ett kullsyskon till hennes hund som kvävts av en tennisboll. Den fastnade i svalget och satt stenhårt pga baksuget när hunden försökte få luft. Hade bollen haft snöre hade de kunnat dra ut bollen, nu dog hunden på väg till veterinären!

Det enda som håller för min vilda hund är - det låter konstigt, jag vet - gummistroppar till lastbilskapell.
Döskoj tycker min hund. Går att kampa med, kasta o sätta fast runt saker. Och de håller!

Vanliga leksaker håller en minut eller två... :rofl:

http://www.hobbe.nu

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 582
Senast: Otherside
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 362
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka