Hållbarhet vetekli?

Skruttan

Trådstartare
Nån som vet vad vetekli har för hållbarhet? Det går ju inte åt så jättemycket så en 30 kg säck räcker ju ganska länge....

// :bump:

Hur länge funderar du? Flera år eller?

Efter vad jag har förstått så är inte vetekli känsligt, vetegroddar och t.ex. krossat korn är det i och med att dom är fettrika och fettet härsknar vid kontakt med syre i öppnad säck men vetekli går nog bra så länge som den hygieniska kvaliteten i övrigt är OK. Du kan ju t.ex. lagra vetekliet i papperssäck på fuktigt betonggolv och det blir dåligt av det men lagrar du det väl och inte skadar det själv så är det nog hållbart och inte härsknar.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka