Hållbarhetstid reflexer

Jag har hört att man bör byta ca varannat år...fast det beror ju lite på.
Testade hur pass mina reflerxer dög innan....satte dom vid vår sommarhage = MÖRKT på kvällen, och tände bilens helljus :angel: :D...man måste ju vara smart!!

Jag tror det beror helt på vilka reflexer man använder, hur hårt de slits och hur man tar hand om dem.

Jag använder 3Ms 'gråa' reflexer som sitter på de flesta arbetskläder, de är garanterade att klara minst 50 tvättar i 60 grader med bibehållen reflextion. De blir inte dåliga om de inte slits (inte på många år iaf).

Det är nog enormt olika kan jag tänka mig. Jag testar mina med jämna mellanrum - sätter upp dem vid min väg, sätter mig i bilen och kollar hur nära man måste komma för att de ska synas. :) Har ett par benreflexer som är sex-sju år gamla och fortfarande syns enormt väl på långt håll, medan jag har fått slänga vissa efter ett års användning.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 396
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rid gärna – men använd reflexer, uppmanar skribenten. 2
Svar
21
· Visningar
1 538
Senast: MissFideli
·
Tjatter LF Uppsala har haft en tävling där lågstadie elever har fått skicka in teckningar där den vinnande teckningen blir en reflex. Nu är...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka