Bukefalos 28 år!

Det är väldigt få gånger jag drar med mig hö eller annat hästrelaterat in trots att jag har stallet utanför dörren men det där verkar vara extremt olika för olika personer. Jag har haft en hel del här som trots liknande skor/kängor/byxor ändå har dragit in massor men jag har liksom inte kommit på vad skillnaden är. Om jag har med mig något in/misstänker att jag har med mig bös i skorna går jag in, vänder mig om, tar av skorna utanför dörren och borstar bort det utanför dörren.

Till sådant som är under skorna har jag ett entrégaller. Det är väldigt effektivt.
 
Du kanske kan ha en sån skobricka stående precis innanför dörren som du lyfter ut och står på utomhus medan du tar av skorna, borstar bort böset från byxor och skor innan du kliver in genom dörren, sen är det bara att tömma brickan och ställa in innanför dörren igen.

Hemma hos oss är grus det största problemet. Sambon propsade på att vi skulle ha DST-05 på gårdsplanen istället för vanlig gårdssingel när vi la om den sommaren -20 vilket resulterar i att det blir massvis med smågrus/sand överallt. Både skor och hundtassar drar in det så fort det är minsta lilla fuktigt ute. Jag köpte en sån ställning med borstar där man kan dra av skorna innan man går in och till hundarnas tassar använder jag en långhårig ryktborste. Det blir inte perfekt men det har nog minskat med nästan 50% mot hur det var i början när man bara gick rakt in.
 

Liknande trådar

Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 373
Senast: Nytant
·
Hemmet Efter att ha - utan särskilt mycket framgång - försökt torka hästens barfotaboots bredvid kaminen, fyllda med en massa tidningspapper...
2
Svar
22
· Visningar
1 305
Senast: Saigon
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: super
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 666
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp