Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som använder eller har använt en sådan? Fungerar de?
Vet du vilken hon har?Min kompis har en och hon gillar den! Sen tar det väl ett tag för muskelminnet att sätta sig tänker jag![]()
Absolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?En hållningsväst är en hjälp inte en lösning. Mao du måste träna och bygga upp muskler för att få en bättre hållning. Västen hjälper för att påminna om hållningen men kommer varken förbättra hållning eller muskelminne utan aktiv träning. Med västen blir man dock mer medveten om sin hållning vilket såklart är bra som påminnelse att man behöver sträcka på sig, vilket kan hjälpa i längden![]()
Absolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?
Googla på framåtroterade axlar. Som @Piek skriver är det ofta korta bröstmuskler i kombination med icke aktiva svagare muskler i baksida axel och skuldra som är boven i dramat. Jag har tränat bort mina framåtroterade axlar med stretch och mycket roddövningar med kontroll där skulderbladen jobbar och inte bara armarnaAbsolut, det är tänkt som en påminnelse. Mitt problem är att jag är rak i ryggen men axlarna slokar framåt. Detta tar jag tyvärr med mig upp på hästryggen. Jag försöker att tänka på det både till vardags och när jag rider men kommer ständigt på mig själv med att axlarna har rullat fram och hänger. Har du några bra träningsövningar att tipsa om?
Tack för tips!Googla på framåtroterade axlar. Som @Piek skriver är det ofta korta bröstmuskler i kombination med icke aktiva svagare muskler i baksida axel och skuldra som är boven i dramat. Jag har tränat bort mina framåtroterade axlar med stretch och mycket roddövningar med kontroll där skulderbladen jobbar och inte bara armarna![]()