Halsband på långhårig hund

Mirre

Trådstartare
Vad har ni för halsband på era långhåriga hudnar?
Våran blandis har nu läderstryp men det trasslar in sig i pälsen:crazy: vilket ju inte är så lyckat.

Halvstryp blir han för stark på ( valp i trotsåldern) men vad kan man ha för halsband eg? Som inte trasslar ihop sig med pälsen:crazy:

Sv: Halsband på långhårig hund

Vad har ni för halsband på era långhåriga hudnar?
Våran blandis har nu läderstryp men det trasslar in sig i pälsen:crazy: vilket ju inte är så lyckat.

Halvstryp blir han för stark på ( valp i trotsåldern) men vad kan man ha för halsband eg? Som inte trasslar ihop sig med pälsen:crazy:

Vi har en långhårig collie, hans halsband trasslar också in sig i pälsen, det är ett vanligt tyghalsband så köp inget sånt. :bump:

Det finns ju runda läderhalsband, ganska smala, de kanske funkar bättre men jag har ingen aning för jag har inte provat det själv än.. Ska köpa ett, men det har inte blivit av än :o

Har ett vanligt läderhalsband till vår lillkille. Rätt smalt, men kraftigt. Använder samma typ till gammelgubben, trasslar inte alls in sig.
Båda är långhårigs collies:)

Jag har ett fint rundsytt skinnhalsband (älgskinn) som är halvstryp tror att märket heter Jocky eller något sånt där.... Finns i välsorterade hundbutiker. Det funkar kanon på min långhåriga tös... Vi har aldrig haft några problem men det halsbandet... Å så är det ju snyggt oxå ... men det syns ju tyvärr inte för pälsen.

:)

Jag tycker det sämsta med läderstryp är att det viker sig och fastnar efter ett tag. Hade kedja på min hund, men tyvärr sliter det ju pälsen runt halsen så det blir inte så snyggt :/, höll inte på med utställning, dock.
Det bästa tycker jag verkar vara ett vadderat nylonstryp, det har min kompis på sin aussie och det verkar funka bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 825
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka