halsförlängare på hackamore?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare iingentiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 386
I

iingentiing

kan man ha halsförlängare på ett hackamore:confused: inget jag tänkt ha men satt bara med funderingen ...:d

Sv: halsförlängare på hackamore?

Inget jag skulle använda mig av iaf...
Men, det finns säkert de som rider med det:eek:
Nu är jag i och för sig ganska så anti mot hjälptyglar. Tycker att man ska arbeta hästen i rätt form först och främst.
Hjälptyglar KAN vara bra OM man använder dom på rätt sätt:smirk:

japp, jag änvänder inte heller mkt hjälptyglar men det var som sagt bara en fundering som jag satt med... :d

Jag brukar ha det när jag tömkör mitt varmblod, just för att hon skall söka sig nedåt och hon kan inte ha bett.

//Malin

hur fäster du halsförlängaren då?

precis som när jag har bett, fast i skanklarna.
inte hårt, det behövs inte ens.
halsförlängaren tar i när hästen går i en hög öppen form, inte annars.

OK: Jag trodde att man undvek att kombinera hävstång och inspänning, men säger du att det funkar så...

Nja, det skulle jag nog inte kombinera med.
Har inte ridit med hjälptyglar på ett tag nu, men jag skulle nog aldrig kombinera det med hackamore.

OK: Jag trodde att man undvek att kombinera hävstång och inspänning, men säger du att det funkar så...

Jo, det brukar man väl och jag var skeptisk i början, men om du läst hur jag fäste halsförlängaren så förstår du varför jag använder det, kombinerat.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 279
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur