Halsförlängare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare celeste
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 581
Sv: Halsförlängare

jag hatar halsförlängare eller gummisnodd vad man nu vill kalla det. den drar bara ner huvudet på hästen mellan benen. graman tycker jag man ska använda om man ska rida med hjälptygel.

Sv: Halsförlängare

Den hjälpte mig när jag köpte mitt varmblod. Hon hade inga halsmuskler och kunde inte gå med eftergift/visste inte hur man gjorde. Jag köpte en halsförlängare och red med den en gång i ca 45 minuter och sedan dess har våran träning bara gått bättre och bättre. Jag har bara behövt använda den en enda gång. Den skadar ju inte hästen i och med att den är elastisk.
Men min flicka tyckte om att gå med eftergift i nacken och efter ett tag hade vi jobbat upp både bärighet och styrka. Jag tror nästan att hon upptäckte muskler som hon inte visste att hon hade!
Nu älskar hon att gå i form och hon tuggar och smaskar på bettet redan innan jag sitter upp!
Nu menar jag inte att alltihop är halsförlängarens förtjänst - verkligen inte, men den har hjälpt oss lite grann!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Mat Fram med era bästa efterrättsrecept som passar till jul, tack :bow: 2
Svar
37
· Visningar
1 213
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka