Halsinfektioner

Va inte så petig.. kan du inte bara svammla av dig ett par A4 typ? :p ;)

1 Stall, återkommande halsinfektioner flera år... Ska åter ta prover på vatten och havre... Har MER infektioner än andra stall i samma veterinärs område..

I speciell häst, hingst 5år, återkommande halsinfektioner och allmänna infektioner i kroppen, frustar vid körning, stått på hippotrim 1 vecka och är sämre... får penicillin... Inget har hjälp tidigare, kommer och går... :confused:
Vad vill du mer veta?
Något sånt där dunder medel på fickan tro? :D ;)

Hmmm, har ni kollat tänderna på hingsten??med en seriös hästtandläkare??

hade idag en treåring som varit behandlad av en sk duktig tandis, hästen har felat i samtliga starter och var "dum att ta i"...rotrester av vargtänder på båda sidor samt en infektion och krosskada på vänster sida :crazy:
har dom t ex foderinpackningar kan dom bli som din hingst...då sväljer dom ner den ruttna saliven varje gång och tillslut så sprids det i hela kroppen, bara att tänka sig själv.....Hepar kanske vore en bra ide på den hästen??

Hörde för ett tag sedan om en som hade haft problem med en häst som inte uppvisade jättesymtom men dock var frustig, blev lite tröttare än vanligt men inget jätte alarmerande. Dock togs prover på den och den visade sig ha multiresistenta streptokocker i halsen. Tyvärr vet jag inte exakt hur de behandlade hästen medecinskt för att få bort detta men jag vet att hästen ifråga fick total vila i 6 månader på bete (tävlingshäst) och nu åter är friskförklarad och igång på tävlingsbanorna. Kan ju vara värt att ta prover för att kunna utesluta detta.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 937
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på... 2
Svar
25
· Visningar
2 050
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka