Halstäckets vara eller icke vara?

Sv: Halstäckets vara eller icke vara?

Nej inte helt kalt så att huden syns, men halva (främre delen) av manen är att helt bort så det är bara några fjun kvar. Ska se om jag kanske kan få fram nån bild...

Främre? Delen mot huvudet alltså? Låter jätteskumt, där borde väl inte halstäcket skava... Är det trångt?

På mina hästar är det alltid den nedre delen som skavs bort, över manken och en bit fram på halsen. Typ det området ett halvhalstäcke täcker.

:o Förlåt, jag var otydlig. menar alltså delen från manken och sen halva mankammen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
26 285
Senast: Raja
·
V
Utrustning Hjälp mig klura ut det här mysteriet. Min häst har börjat frysa så hon skakar, hur mycket skillnad gör ett halstäcke? Vad kan det annars... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
11 795
Senast: veronican
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen... 2
Svar
23
· Visningar
3 942
Senast: zoowie
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 129
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka