Halt häst!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare miro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 742
M

miro

Jaha då var min ena häst halt. :cry: Hon har varit det ett tag nu och jag trodde att det skulle gå över av sig själv men det verkar inte ge med sig.
Det syns inget på benet, inte varm el svullen :confused:. Hon har aldrig varit halt innan vad jag vet men nu är hon 15 så jag tänkte att det kanske tog lite längre tid för det att läka ut. Någon som har tips på vad skulle kunna vara? Ska ta ut veterinär så fort det går.

Det kan vara precis vadsomhelst. Ledinflammationer tex. behöver inte ge upphov till varken svullnad eller värme, så om jag vore du skulle jag åka till klinik med hästen för utredning. Hon har ju dessutom varit halt ett tag skrev du?

Lycka till!

Om du har en hovis i närheten s¨be honom komma ut och kolla så det inte är en hovböld. Det är rätt så vanligt, och behöver inte synas på utsidan. Ofta går det väldigt fort för hovis att fixa detta.

Om inte, åk till klinik!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 209
Senast: MayGrace
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 043
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 631
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka