Halvblodshingsten Vibrante

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare puckis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 559
Sv: Halvblodshingsten Vibrante

KL

Jag har pratat med flera halvblodsuppfödare som på 60- och 70-talet använde travarhingstar till sina ston för att det var billigare än Flyinges hingstar...

Måste rätta mig lite. Jag mindes visst lite fel.
Kikade i fotoalbumet och där står härstamningen e Uhlan II u Via Catania xx e Fastnet Rock xx.
Carnoustie måste ha varit Catanias morfar.

KL

Då dessa två trådar är ganska gamla vid det här laget hade det varit kul att veta om puckis fick veta något mer om sin häst. Någon som vet?

Vibrante själv betäckte nog inget annat än travarston.....
AM

Jo, det gjorde han faktiskt :idea:
vad jag hört så betäckte han flera halvblodsston, jag har en bekant som har en sådan avkomma. Vet tyvärr inte stammen på modern men kan nog ta reda på den om någon är intresserad?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 169
Senast: ildiko
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 650
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈